کدو تنبل دوست پاییزی چشم‌های شماست. کدوحلوایی حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند.
کد خبر: ۹۴۸۷۴۵

غیر از روش آبپز کردن کدو حلوایی با تبدیل آن به کوکو هم می‌توانید وعده غذایی سالم و مفیدی داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی کدو حلوایی:

کدو حلوایی: یک کیلو / تخم‌مرغ: 4 عدد/ شکر: یک قاشق سوپخوری / پیاز: 2 عدد متوسط / زعفران ساییده شده: یک قاشق مرباخوری / آرد سفید: یک قاشق سوپخوری / نمک و فلفل: به مقدار لازم / روغن مایع سرخ کردنی: به مقدار لازم.

پیازهایتان را رنده کنید و تفت دهید. کدو حلوایی را شسته و پوست بکنید و رنده کنید. درشت رنده کنید تا دستتان کمتر خسته شود. کدوی رنده شده را به پیاز اضافه کنید و در روغن تفت دهید تا آب آن کشیده شود. نمک و فلفل و زعفران را به این مخلوط اضافه کنید. آب آن که کشیده شد خاموش کنید و بگذارید سرد شود. تخم‌مرغ‌هایتان را در ظرف دیگری بشکنید و هم بزنید و آرد و شکر را به آن اضافه کنید و روی مخلوط سرد شده کدو حلوایی‌تان بریزید و خوب هم بزنید. روغن را داغ کنید و مخلوط را در روغن داغ بریزید. حتما روغن داغ باشد تا کوکویتان یک دست شود. کوکو را کامل در ماهیتابه پهن کنید و بگذارید 20دقیقه یک سمت و 20 دقیقه دیگر سمت دوم بپزد و طلایی شود. بعد از پخت، کوکو را در ظرف بچینید و با گوجه فرنگی و جعفری تازه تزئین و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها