اخبار هفته

خانواده رایدر

الکترونیک آرتز اعلام کرده هر دو شخصیت مونث و مذکر آندرومدا در جهان آن وجود خواهند داشت؛ آن هم به عنوان خانواده.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۶

در اصل، فارغ از این که شخصیت مونث را انتخاب کنید یا مذکر، برادر یا خواهرتان، جایی در دنیای Mass Effect Andromeda حضور خواهد داشت. همچنین گفته شده آن شخصیتی که در E3 سال گذشته معرفی شد، پدر این خواهر و برادر است و نام این خانواده رایدر خواهد بود.

بتازگی در جلسه رونمایی Playstation Pro گفته شده این بازی از سخت‌افزار این دستگاه بهره ویژه خواهد برد و دمویی هم در حالت 4K نشان داده شد. البته این بازی روی هر دو نسخه PS4 با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

در انتظار سوپرماریو دونده

بازی سوپر ماریو ران (Super Mario Run) اواخر پاییز برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد. یکی از تحلیلگران مطرحی که مرتبا سخنانش توسط وال استریت ژورنال و منابع دیگر نقل قول می‌شود، وعده داده این بازی براحتی به آمار دانلود بالای یک میلیارد خواهد رسید. این در حالی است که بازی پوکیمون گو بتازگی 500 میلیون دانلود را رد کرده است. پیش از این بازی‌هایی مانند Temple Run و Angry Birds توانسته‌اند رکورد یک میلیارد دانلود را بزنند (که البته مجموع دانلود تمام عناوین تحت این برندها بوده است). سوپر ماریو ران دسامبر امسال (آذر ماه) برای گوشی‌های اپل منتشر شده و مدتی بعد برای اندروید به بازار می‌آید.

ایران قلب بازیسازی خاورمیانه می‌شود

یکشنبه گذشته مجموعه گیم‌کانکشن با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention قرارداد همکاری امضا کرد. حسن کریمی‌قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: «متاسفانه کشور ما بویژه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ناشناخته است و فعالان و شرکت‌های بزرگ بازی در دنیا نگاه درستی از این صنعت در کشورمان ندارند. با توجه به باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی کشور، فرصت را غنیمت شمرده‌ایم تا با برگزاری چنین رویدادی فعالان و ناشران بین‌المللی به ایران بیایند و از نزدیک با واقعیات و توانمندی‌های بازیسازی کشورمان آشنا شوند.»

طبق گفته‌های رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این نخستین‌بار است که چنین نمایشگاهی در ایران برگزار می‌شود و به همین دلیل این ضرورت احساس می‌شد که یک همکار بین‌المللی شناخته شده و معتبر در آن حضور داشته باشد. مهم‌تر این‌که قرارداد گیم کانکشن با ایران انحصاری است و این مجموعه نمی‌تواند با دیگر کشورهای منطقه همکاری داشته باشد. مدیرعامل گیم‌کانکشن، پیر کارده نیز گفت: تمرکز ما از همکاری در رویداد TGC تنها ایران نیست، بلکه از نظر ما ایران این ظرفیت را دارد که در آینده‌ای نزدیک قلب تپنده صنعت بازی در منطقه خاورمیانه باشد. این نمایشگاه هفته نخست اردیبهشت سال 96 به مدت دو روز در برج میلاد برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها