امیر از صبح دلشوره عجیبی داشت. چندبار تصمیم گرفته بود اما نتوانسته بود. حتی به پدربزرگش هم گفته بود اما حرف‌هایش را کسی جدی نمی‌گرفت. ناهار را خورد و لباس‌های نویش را پوشید. بی‌هدف در خیابان قدم می‌زد. نمی‌دانست چطور تصمیمش را عملی کند. وقتی به خودش آمد، بالای پل میدان امام حسین(ع) بود. به پایین که نگاه انداخت، سرش گیج رفت.
کد خبر: ۹۴۸۴۷۴
خودکشی پسر 8 ساله از روی پل

یک قدم خودش را به عقب کشید. وقتی به یاد آورد کسی دوستش ندارد، به لبه پل رفت و خود را از ارتفاع رها کرد، تا مرگی تلخ رقم بخورد.

شروع تحقیقات

ساعت سه بعدازظهر دوشنبه گذشته، خودروهای عبوری با مشاهده سقوط فردی از بالای پل امام حسین(ع) مشهد، توقف کردند. آنها پس از پیاده شدن، با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. پسربچه‌ای با صورت به زمین خورد ه بود.

راننده‌ها از اورژانس کمک خواستند. دقایقی بعد امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رسانده و با معاینه پسر هشت ساله متوجه مرگ او شدند. موضوع به پلیس گزارش شد و ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند، پسر بچه از طبقه روگذر به طبقه زیرین پل سقوط کرده و بر اثر شدت جراحات در دم جان باخته است.

با حضور قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد بازپرس ویژه قتل مشهد، تحقیقات جنایی در این پرونده آغاز شد. جسد متعلق به پسری با لباس‌های مرتب و قدی حدود 120 سانتی‌متر بود. او در زمان حادثه شلوار جین، صندل قهوه‌ای و بلوز قرمز به تن داشت.

بازپرس جنایی با طرح دو فرضیه قتل و خودکشی، دستور تحقیق در این رابطه را صادر کرد. برخی شاهدان مدعی شدند، پسربچه از یک خودروی پراید که زن و مردی سوار آن بودند، به پایین پرت شده است. با این ادعا و بررسی دوربین‌های مداربسته، خودروی پراید شناسایی و پس از احضار راننده آن مشخص شد، راننده در زمان حادثه در طبقه میانی بوده و نقشی در حادثه نداشته است.

ماموران سپس با بررسی پرونده کودکان ناپدید شده در شهر، متوجه شدند تا ظهر چهارشنبه، هیچ شکایتی در این باره در کلانتری‌ها و پلیس آگاهی مشهد مطرح نشده است.

شناسایی هویت پسربچه

پس از گذشت سه روز از این حادثه، خانواده پسربچه هشت ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کردند، پسرمان از دوشنبه ناپدید شده و از طریق روزنامه‌ها متوجه شدیم پسربچه‌ای بر اثر سقوط از پل امام حسین(ع) جان باخته است. احتمال می‌دهیم او، پسر هشت ساله ما به نام امیر باشد.

در ادامه آنها به پزشکی قانونی منتقل شده و با مشاهده جسد، پسرشان را شناسایی کردند. با مشخص شدن هویت پسربچه، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. تحقیقات از خانواده پسربچه نشان داد، دو سال قبل پدر و مادر امیر از یکدیگر جدا شده و مادرش دوباره ازدواج کرده بود.

امیر پیش پدرش زندگی می‌کرد. دوشنبه صبح پدر امیر به مغازه نانوایی خود رفته و وقتی برگشته، متوجه غیبت پسرش شده است. او به تصور این که امیر نزد مادرش رفته است، موضوع را پیگیری نکرده تا این که در تماس با همسر سابقش متوجه شده امیر به آنجا نرفته و با مشاهده خبر سقوط پسربچه به موضوع شک کرده است.

هشدار بازپرس جنایی

قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس جنایی مشهد در این باره به جام‌جم گفت: تحقیقات مشخص کرد که پدر و مادر پسربچه در یک محل زندگی می‌کردند. پس از طلاق او دچار مشکل روحی شده و حتی به پدربزرگش گفته بود که کسی او را دوست ندارد و می‌خواهد خودکشی کند اما به دلیل سن کودک، کسی تهدیدهایش را جدی نگرفته بود.

وی ادامه داد: فرزندان طلاق در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند و باید رفتار و حرف‌هایشان جدی گرفته شود و خودکشی پسربچه هشت ساله زنگ خطری در این باره است. این کودکان آسیب‌پذیرتر هستند و خانواده‌ها باید به آنها توجه و محبت بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حامد
-
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
خدایا مارو مرگ بده! بچه هشت ساله؟
عزرائیل
-
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
ان شاء الله به زودی...
داود
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
زنگ خطر است به فكر باشن مسئولین .فقط خبر طلاق از ازدواج پیشی می گیرد .وای به اون بچه هایی كه بدون سرپرست بزرگ میشوند ۱۰ سال دیگر چه هنجارهای روحی درجامعه مشاهده میكنیم

نیازمندی ها