اسنودن به کاربران هشدار داد:

هرگز از اپلیکیشن گوگل استفاده نکنید

ادوارد اسنودن با انتشار توئیتی اپلیکیشن جدید گوگل را جاسوس ترین پیام رسان معرفی کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۱۹
هرگز از اپلیکیشن گوگل استفاده نکنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، ادوارد اسنودن به کاربران هشدار داد که از اپلیکیشن جدید گوگل استفاده نکنند چرا که شرکت گوگل از طریق این اپلیکیشن تمامی پیام های کاربران را می خواند.

پس از اینکه گوگل در تابستان امسال اپلیکیشن جدید خود را معرفی کرد، این پلت فرم را رونمایی و در دسترس کاربران قرار داد. به گفته اسنودن این اپلیکیشن دارای یک ربات است که با خواندن و بررسی کلیه پیام های کاربران آن ها را برای آنالیز های بعدی ذخیره سازی می کند. البته گفته می شود که این ویژگی اپ به منظور ارتقای خود نرم افزار است ولی می توان از آن نیز استفاده های دیگر داشت.

البته شرکت گوگل در این باره می گوید، این داده ها به منظور کم کردن احتمال نفوذ به پیام رسان و حفظ حریم خصوصی کاربران به صورت موقت ذخیره سازی می شوند. از دیگر دلایل این شرکت نیز بررسی رفتار کاربران برای ارتقای اپلیکیشن است ولی ظاهرا آنطور که گوگل گفته بود نیست و سرورهای این شرکت به کلیه پیام های کاربران دسترسی پیدا خواهند کرد و دولت های سلطه جو می توانند از آن اطلاعات برای جاسوسی علیه خود کاربران استفاده کند.

گوگل با هشدار به کاربران در رابطه با عدم استفاده از پیام رسان Allo نوشت: " اپلیکیشن هایی رایگان گوگل: گوگل میل، گوگل مپس و نظارت همگانی گوگل که همان Allo است، از این اپلیکیشن استفاده نکنید."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علیرضا
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
آخه این دیوانه به كشوری پناه برده كه خودش خدای جاسوسیه هر دفعه یه چیزی در میكنه فكر كنم آخرش از ترس جاسوسها دق كنه بمیره.
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
اینكه چیز تازه ای نیست كه آقای اسنودن به اون اذعان كنه. اینو تمام كارشناسان قبلا بارها گفتن الان تمام كشور های پیشرفته برای جلوگیری از این مسائل جاسوسی برای خودشون اپلیكیشن جستجوگر ملی دارن
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
كل برنامه های آنلاین جاسوسیه ، این دیگه گفتن نداره
رضا
-
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
اسنودن یادت رفت كه بگی از فیس بوك اپل مایكروسافت نیز استفاده نكنی!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها