سرانجام رسانه‌های آمریکایی از آغاز ساخت فصل هفتم مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» در این کشور خبر دادند. در حالی که ساخت سری‌های قبلی این مجموعه در ماه جولای آغاز می‌شد، تولید سری هفتم آن دیرتر و در اوایل زمستان شروع خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۰
«بازی تاج و تخت» وارد فصل هفتم شد

شخصیت‌هایی که در فصل قبل در جریان حوادث این مجموعه تلویزیونی حماسی کشته نشده‌اند، در سری جدید آن حضور دارند. بعلاوه بازیگران جدیدی مانند جیم برودبنت نیز در این مجموعه نقش‌آفرینی می‌کنند و فیلمبرداری این سری از سریال در اطراف ایرلند شمالی، اسپانیا و ایسلند انجام می‌شود.

فصل هفتم بازی تاج و تخت، تفاوت‌هایی با سری‌های قبلی دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به پخش این فصل در هفت قسمت به جای ده قسمت و زمان دیرتر نمایش آن نسبت به فصل‌های قبلی اشاره کرد.

مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، به سبک خیا‌لپردازی حماسی و توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌.بی.‌او آمریکا ساخته شده‌ و برگرفته از داستان‌های فانتزی جورج آر. آر. مارتین به نام «ترانه یخ و آتش» است که پرفروش‌ترین مجموعه‌داستان‌های او به شمار می‌رود.

بازی تاج و تخت، داستان‌های مجموعه رمان ترانه یخ و آتش که در قلمرو خیالی وستروس اتفاق می‌افتد و نبرد خشونت‌بار بین دودمان‌های اشرافی در این سرزمین را روایت می‌کند که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند. در ادامه این مجموعه داستانی، مدعیان و تهدیدهای جدیدی در سرزمین‌های یخی شمالی و قاره شرقی اسوس پدیدار می‌شوند و تمامی این داستان‌ها به صورت همزمان در سه روند اصلی پیش می‌رود.

همان گونه که رمان ترانه یخ و آتش، شخصیت‌های زیادی دارد، در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت نیز شخصیت‌های گوناگونی ایفای نقش می‌کنند و نام بردن از 257 نفر به عنوان بازیگر در زمان تولید فصل سوم این مجموعه، موید این موضوع است.

لُرد ادارد ند استارک، بزرگ خاندان استارک، کتلین تالی، همسر وی و فرزندان این دو از جمله شخصیت‌های مهم داستان هستند. بازی نقش بزرگ خاندان استارک و همسر وی را شان بین و میشل فرلی به عهده دارند. ریچارد مدن، سوفی ترنر، میسی ویلیامز، ایزاک همپستد رایت و آرت پارکینسون نیز در نقش پنج فرزند خانواده ایفای‌نقش می‌کنند.

بازی تاج و تخت از زوایای مثبت و منفی گوناگونی برخوردار است، از یک سو رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ.‌بی.‌او به شمار می‌رود و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد و از سویی دیگر منتقدان به خشونت در آن انتقاداتی دارند؛ البته، کارشناسان مختلف نظرات مثبت فراوانی را درباره این مجموعه مطرح کرده‌اند. این مجموعه تلویزیونی آمریکایی نامزد دریافت جایزه امی بهترین سریال درام و جایزه گلدن گلوب شد. همچنین، نامزدی برای دریافت جایزه هوگو در بخش بهترین نمایش درام نیز از دیگر افتخارات این مجموعه تلویزیونی است. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت دو جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب شده است.

شهربانو جمعه‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نوذر
-
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
از زیباترین و سرگرم كننده ترین سریالهایی است كه دیده ام......
ایرانی
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
كثیف ترین و بی شرمانه ترین سریال تاریخ .!!
ایرانی
-
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
دوست عزیز این سریال اصلا تعریف ندارد . چیزی غیر خشونت و برهنگی و وحشی گری به مخاطب نمی دهد هرچند ظاهری جذاب و خوش پرداخت دارد .!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها