هک کردن وای‌فای و استفاده از اینترنت اشخاص دیگر با افزایش نرم‌افزار‌های مختلف، بدون دانستن مهارت‌های آن‌چنانی به شدت رواج یافته است. این نرم‌افزارها با یافتن باگ‌های امنیتی بر روی شبکه‌های اینترنت بی‌سیم، به سرعت رمز را پیدا کرده و اجازه دسترسی به اینترنت را می‌گیرند.
کد خبر: ۹۴۷۵۵۲
چگونه متوجه شویم که وای‌فای ما هک شده است؟

به گزارش جام جم آنلاین از آی‌تی رسان ، اما از چه طریقی می‌توان متوجه شد که شخصی به وای‌فای ما دسترسی دارد؟ همیشه تمام شدن سریع حجم اینترنت و همچنین کم شدن سرعت آن به گردن سرویس‌های ارایه دهنده اینترنتی انداخته می‌شود. این در حالی است که شاید کوتاهی‌ خود کاربر در بحث امنیتی علت این مسئله باشد. پس حواستان را جمع کنید.

اگر احساس می‌کنید سرعت اینترنت وای‌فای شما در برخی از ساعات روز کند می‌شود و یا فکر می‌کنید از تمامی حجم اینترنت‌تان استفاده نکرده‌اید، احتمال هک شدن وای‌فای شما وجود دارد.

از نرم‌افزار‌های مدیریت وای‌فای بر روی تلفن‌هوشمند و کامپیوتر شخصی‌تان استفاده کنید. این دسته از برنامه‌ها تعداد دستگاه‌هایی را که به مودم متصل هستند به نمایش می‌گذارند و شما به راحتی می‌توانید به این موضوع پی ببرید که آیا شخص دیگری از اینترنت استفاده می‌کند یا خیر.

نرم‌افزار‌های مدیریت مصرف داده را نصب کنید. از زمانی که بسته و یا حجم اینترنت خود را تمدید می‌کنید، توسط برنامه‌های مدیریت داده تا زمان به پایان رسیدن حجم، میزان داده مصرفی شما محاسبه می‌گردد. اگر این مقدار اندازه‌گیری شده با حجم خریداری شده یکسان نباشد، بدون شک اینترنت شما توسط شخص دیگری در حال مصرف است.

چکونه مانع هک وای‌فای بشویم؟

تا جایی که می‌توانید از رمز‌های طولانی با عبارت، عدد و علامت‌های مجاز استفاده کنید. این مورد تنها برای جلوگیری از توانایی حدس زدن رمز شما توسط دیگران بوده و مطمئن باشید هر رمزی هم که بگذارید، نرم‌افزار‌های هک وای‌فای به راحتی قادر به بازگشایی آن خواهند بود.

نرم‌افزارهایی که وای‌فای را هک می‌کنند، از طریق سیستم رمزگذاری WPS به شبکه دست پیدا می‌کنند. اولین کار این است که مطمئن باشید شبکه شما از این سیستم رمزگذاری استفاده نمی‌کند. برای عوض کردن این مورد به راحتی وارد تنطیمات مودم شده و از بخش رمزگذاری WPA2-PSK را انتخاب کنید. این سیستم تا به امروز امن‌تر از سایرین بوده است. البته این را هم باید گفت که امکان نفوذ به WPA2-PSK هم وجود خواهد داشت اما ضریب امنیتی بالاتر آن مقاومت بیشتری در برابر نفوذ دارد.

مورد دیگری که با انجامش خیالتان راحت می‌شود، محدود کردن وای‌فای است. این عمل به این صورت انجام می‌گیرد که شما دسترسی وای‌فای را برای تعداد خاصی از دستگاه‌های مختلف تعریف می‌کنید. در این حالت شبکه مودم شما تنها در دستگاه‌هایی که شما برایش تعریف کرده‌اید نمایان خواهد شد. این روش با نام Wireless MACAddress filter شناخته می‌شود و در حال حاضر از بهترین گزینه‌های موجود برای جلوگیری از هک شدن است.

بدون شک با انجام اقداماتی که توضیح داده شد و همچنین رعایت مسایل امنیتی، دست افراد سودجو را بر اینترنت و وای‌فای خود خواهید بست. مطمئن باشید افراد زیادی هستند که با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف که تعدادشان هم کم نیست، از اینترنت سایرین استفاده می‌کنند. پس امنیت وای‌فای‌تان را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید و مانع این دزدی‌ها شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها