معاون نخست وزیر ترکیه گفت که حدود ۲۸ هزار معلم به اتهام تروریسم و ارتباط با گروه «فتح الله گولن» اخراج شده اند.
کد خبر: ۹۴۷۲۴۰
اخراج  ۲۸ هزار معلم در ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، مقامات ترکیه از اخراج حدود ۲۸ هزار و تعلیق قریب به ۹ هزار و ۵۰۰ معلم دیگر به اتهام ارتباط با تروریسم خبر دادند.

بر این اساس، «نورالدین جانیکلی» معاون نخست وزیر ترکیه در سخنانی پس از جلسه کابینه این کشور تأکید کرد: دولت ترکیه تا کنون حدود ۲۸ هزار معلم را به اتهام ارتباط با تروریسم (گروه «فتح الله گولن») اخراج کرده و تحقیق و تفحص پیرامون تعلیق حدود ۹۵۰۰ معلم دیگر نیز ادامه دارد.

معاون نخست وزیر ترکیه ادامه داد: به عنوان بخشی از مبارزه ما علیه تروریسم؛ اقدامات مناسبی علیه معلمان و سایر کارکنان دولت که با سازمان های تروریستی در ارتباط هستند، به انجام رسیده است.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، آنکارا ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

در ادامه سرکوب های پساکودتا در ترکیه، دولت این کشور به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود به اتهام فعالیت برای گروه «فتح الله گولن» نیز مبادرت ورزیده است.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی گفته بود، اگر واشنگتن گولن را تحویل آنکارا ندهد، روابط دو کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك معلم
-
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
مثل اینكه اكثریت مردم تركیه حامی تروریسم بوده اند.

نیازمندی ها