وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یارانه ایرانیان خارج از کشور برقرار می ماند

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه افراد کارگر در حاشیه خلیج فارس حذف نمی شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۲
یارانه ایرانیان خارج از کشور برقرار می ماند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در راه اندازی سامانه بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با چهار کشور عمان، امارات، کویت و چین برگزار شده بود در پاسخ به درخواست عنایتی سفیر ایران در کویت این مطلب را اعلام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قیمت نیروی کار و دانش، مهارت و تخصص نیروی کار را دو مؤلفه اصلی در عرصه بین المللی برشمرد و اظهار داشت: این دو مؤلفه موجب می شود، تعدادی کشورها به پذیرش و عده ای هم به اعزام نیروی کار تمایل داشته باشند.

وی رویکرد دولت، حاکمیت و در مجموع نظام را دفاع از حقوق همه ایرانیان دانست و گفت: هر ایرانی در هر جای دنیا که باشد شهروند ایرانی است.

ربیعی با بیان اینکه ٣٠٠ میلیون نیروی مهاجر کاردگر دنیا داریم که این تعداد پنجمین کشور جمعیتی فضای مجازی محسوب می شوند، اظهارکرد:٦٠٠ میلیارد دلار جابجایی پولی این افراد است که دارد انجام می شود و سهم ایران ازاین رقم اندک است.

وی یادآورشد: باید طوری حرکت کنیم که زمینه انتقال پول و سرمایه هر مهاجر ایرانی به داخل کشور فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاجرت را در دنیای امروز بحث پیچیده ای دانست و گفت: مهاجرت قبلا از جنوب به شمال انجام می شد و معمولا افرادی از آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا به کشورهای آمریکای شمالی می رفتند اما امروز با روند مهاجرت از جنوب به جنوب مواجه هستیم و مهاجران از ایران به کره، ژاپن ، استرالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت می کنند.

ربیعی با تاکید براینکه به موضوع مهاجرت باید با نگاه صدور نیروی کار، نیروی انسانی و خدمات فنی تعبیر کنیم، تصریح کرد: مهمترین استراتژی باید این باشد تا اقتصاد آنها به سرزمین مادری برگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها