رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی خبر داد:

انشاء حکم پرونده کیارستمی، امروز

یادداشت بهمن کیارستمی درباره دادگاه پرونده پزشکی پدرش

می خواهند القا کنند کیارستمی در سلامت به پاریس رفته

جلسه نهایی رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی که دیروز در دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی برگزار شد حالا با واکنش فرزند عباس کیارستمی رو به رو شده است.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۲
می خواهند  القا کنند کیارستمی در سلامت به پاریس رفته

به گزارش جام جم آنلاین دیروز و همزمان با برگزاری جلسه نهایی رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی اخبار بسیاری از این دادگاه توسط رسانه ها مخابره می شد. اخباری که گاه بسیار ضد و نقیض بود. باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی بخشی از قصور پزشکی را متوجه بیمارستان فرانسوی دانست و نوشت: متأسفانه هیچ یک از پرسنل بیمارستان فرانسوی برای نظارت به وضعیت وی به بالینش حاضر نشده و فردای همان شب در حدود ساعت ۶ الی ۷ صبح و بعد از حضور به بالای سر بیمار متوجه فوت مرحوم کیارستمی می‌شوند این در حالی است که بیماری با چنین علائمی به بخش مغز و اعصاب منتقل نشده و از سوی دیگر تحت کنترل مانیتورینگ برای بررسی مداوم وضعیت قرار نگرفته است.
از سوی دیگر عادل مقدس، وکیل خانواده کیارستمی در حاشیه‌ جلسه بررسی پرونده درگذشت عباس کیارستمی به ایسنا این‌طور توضیح داد: «شکایتی که اول مطرح شد، مربوط به یک نفر بود (دکتر میر) اما الان دو شخص حقیقی و حقوقی هستند که اضافه شدند (دکتر پارسا و بیمارستان جم) و امیدوارم بررسی آن‌ها کامل‌تر شکل بگیرد و پرونده به دادسرا برگردد تا پس از قراری که آنجا صادر می‌شود، رسیدگی مجدد صورت گیرد.»
اما چیزی که شاید واکنش بهمن کیارستمی فرزند این کارگردان را به همراه داشت اظهارات احمد میر پزشک کیارستمی در دادگاه بود. او در یادداشتی نوشت: «اغلب این قصه‌ها نقل شدند تا القا کنند کیارستمی در صحت و سلامت به پاریس رفته و افسوس که زمان زیادی از جلسه دیروز هم صرف همین موضوع شد. شاید این از ویژگی‌های جلسات عمومی با حضور خبرنگاران و وکلاست و اگر قرار بود اعضای کمیسیون به‌جای شواهد پزشکی براساس شواهد هندی اعلام نظر کنند قصوراتی متفاوت از آنچه اعلام شد، مورد بررسی قرار می‌گرفت.»
او در انتهای این یادداشت با انتقاد دوباره از وضعیت سازمان نظام پزشکی نوشت: « خلاصه جلسه مفرحی بوده و گرچه بنده در آن حضور نداشتم اما تیر پزشکان حاضر در آن، کم و بیش با قلب هندیم اصابت کرد. جای خوشحالی است که نظر دادگاه بعد از این جلسه اعلام نشد و به اصرار وکلای پرونده، بررسی لایحه هشت بندی که در آن به شرح مواردی که به اعتقاد ما مصداق قصور یا تقصیرند در دستور کار قرار گرفت، به این امید که بررسی این موارد در جلسات غیرعلنی نظام پزشکی، جدی‌تر و دقیق‌تر انجام شود. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها