معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای کنترل ترافیک و مبارزه با آلودگی هوا، کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شیراز راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۴۷۰۷۵
سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شیراز

به گزارش جام جم آنلاین از شیراز، ناصر شمس در جمع خبرنگاران با اعلام راه اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شیراز اظهار داشت: اولین سه شنبه بدون خودرو همزمان با عید غدیر خیابان عفیف‌آباد شیراز به پیاده راه تبدیل شده و هیچ خودرویی به مدت ۲۴ ساعت در این خیابان تردد نمی‌کند.

وی افزود: چهار پارکینگ دائم و موقت در محدوده خیابان عفیف‌آباد به شکل رایگان در این روز برای توقف خودروهای شهروندان در نظر گرفته شده و با هماهنگی قبلی، امکان استفاده رایگان از خطوط اتوبوسرانی از پایانه‌های قصردشت، شهید دستغیب و نمازی به سمت خیابان عفیف‌آباد نیز فراهم شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است امیدواریم با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کنیم و با ایجاد زیرساخت‌و جذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.

شمس گفت: «بلوار رحمت» به عنوان اولین بلوار کشور در شیراز هوشمند شده است. بر این اساس از 15 مهرماه در محدوده این بلوار، کنترل ترافیک در ابعاد مختلف و کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: در این محور، تمام رفتارهای ترافیکی شهروندان و تخلفات رانندگی راکبان خودرو و موتورسیکلت، کنترل شده و اعمال قانون می‌شود.

به گفته وی، از زمان آغاز طرح کنترل هوشمند ترافیک، تخلفاتی نظیر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عبور از روی خطوط، لایی کشیدن و حرکات مارپیچ، نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسواران و ... توسط دوربین‌های کنترلی بسیار پیشرفته ثبت شده و به سرعت اعمال قانون برای متخلف انجام می‌شود. ضمن این که ظرف سه ثانیه بعد از وقوع تخلف، ثبت تخلف به راننده اعلام و ظرف مدت یک دقیقه میزان جریمه اعمال شده به فرد اطلاع‌رسانی خواهد شد و پس از آن قبض جریمه و مستندات، به نشانی پستی ارسال می‌شود.

فاطمه اسدزاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها