اتحادیه اروپا قصد دارد از ایران بخواهد اطلاعات مربوط به لوله‌های روتوری سانتریفیوژها را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بگذارد.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۸
ایران اطلاعات ساخت بعضی تجهیزات هسته‌ای را به آژانس بدهد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد به پیش‌نویس یک بیانیه‌ اتحادیه اروپا دست یافته که مطابق آن، این اتحادیه قصد دارد در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درخواست کند ایران بخشی از اطلاعات مربوط به ساخت بعضی تجهیزات هسته‌ای را در اختیار آژانس بگذارد.

تجهیزات هسته‌ای که آسوشیتدپرس مدعی شده اتحادیه اروپا خواهان دسترسی به اطلاعات آن‌ها است، لوله‌های روتوری سانتریفوژها است.

بر اساس توافق هسته‌ای، ایران اجازه دارد قطعات لوله‌های روتوری را تحت شرایطی بسازد.

هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش دوره‌ای خود تایید کرد ایران به تعهدات خود در قالب توافق جامع هسته‌ای عمل کرده و و ذخایر اورانیوم و آب سنگین خود را در محدوده توافق نگه داشته است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به اروپا سفر کرده، از این که دولت بعدی آمریکا در راه اجرای توافق مانع‌تراشی کند ابراز نگرانی کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پنج‌شنبه با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کرد. او پس از آن برای شرکت در نشستی به لندن سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
متأسفم. با این همه امتیاز كه داده ایم هنوز به ما اطمینان ندارند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها