فضای مجازی

آب طلایی

حتی مردم آمریکا و اروپا هم که مصرف آب شرب شان بیشتر از طریق آب معدنی ( بطری ) است، بیش از چند دلار بابت یک بطری آب معدنی نمی‌پردازند، با این حال برخی شرکت‌ها به تهیه آب معدنی‌هایی با قیمت‌های نجومی مبادرت کرده‌اند که یکی از گرانترین آنها آب معدنی «آکوا دی کریستالو» با قیمت 60 هزار دلار ( برای 750 میلی لیتر) است.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۱

آب این بطری که محصول سال 2016 است از یخچال‌های طبیعی فیجی و فرانسه و در کشور فرانسه تولید شده است. بطری این نوشیدنی با الهام از یکی از طرح‌های نقاش معروف بنام مودیلیانی طراحی و در ساخت آن از طلای 24 عیار، نقره و الماس استفاده شده است. گفته می‌شود وجود طلا به خود آب هم سرایت کرده و 750 میلی لیتر آب داخل این بطری طلایی حاوی 5 میلی گرم ذرات معلق از این عنصر است.

نهال عروسی

چند سالی است چاپ کارت‌های عروسی با خلاقیت‌های جالبی همراه شده است، اما این‌که برای دعوت مهمانانت به عروسی به آنها نهال هدیه بدهی، چیز دیگری است؛ کاری که اخیرا یک عروس و داماد تهرانی انجام داده‌اند. آنها به جای کارت عروسی به مهمانان خود «نهال مهر» دادند. نهال مهر کاکتوسی است که زنان کارتن‌خواب پرورش می‌دهند.

موهایی عجیب، اما دوست‌داشتنی

اگرچه معمول این است که ریش و سبیل برای مردان و موی سر بلند برای زنان باشد، اما دو زن و مرد در این گیتی این قانون را زیر پاگذاشته‌اند. اولی یک مرد ویتنامی است با بلندترین موهای جهان به طول 6.8 متر که 40 سال آنها را کوتاه نکرده و فقط بافته است. دومی هم یک زن جوان با 15 سانتی‌متر ریش است که ریش‌های بلند خود را در گینس به ثبت رسانده است.

غذای اضافه را دور نریزیم

متاسفانه باید اعتراف کنیم ما ایرانی‌ها افراد بسیار مسرفی هستیم و این را می‌شود از سطل زباله‌های منازلمان و سطل زباله رستوران‌ها و مغازه‌ها و‌تره بارهایمان براحتی مشاهده کرد. اما گاهی نمونه‌های بسیار نادری هم از پرهیز از اسراف دیده می‌شود که ارزشمند و گرانبهاست. در همین راستا یک آشپز در بلوار پیروزی مشهد طی یک کار بسیار زیبا و پسندیده آخر هر شب غذاها را بسته بندی کرده و برای مستمندان کنار خیابان می‌گذارد. البته کار این هموطن‌مان گرچه پسندیده است، اما متاسفانه تنها یک مشت است که نمونه خروار نیست، در مقابل در کشوری همچون فرانسه این کار به صورت یک قانون درآمده که انجامش برای همه ضروری است. در فرانسه دور ریختن مواد خوراکی توسط فروشگاه‌های میوه و سبزی‌فروشی ممنوع است. آنها باید مواد مصرف‌نشده خود را به خیریه‌ها ببخشند یا به موسساتی که غذای حیوانات و کود تهیه می‌کنند، بدهند.

باریک‌ترین کوچه جهان

ما ایرانی‌ها به کوچه‌های خیلی تنگ و باریک کوچه آشتی می‌گوییم؛ کوچه‌های یک متری یا کمتر از آن که فقط دو نفر می‌توانند همزمان از آن عبور کرده و اگر با هم قهر باشند مجبور به رودر رو شدن هستند. اما درواقع کوچه‌های آشتی ایرانی تنها کوچه‌های باریک جهان نیست، بلکه باریک‌ترین کوچه جهان به عرض تنها 50 سانتی‌متر در جمهوری چک واقع شده که دو نفر هم نمی‌توانند همزمان از آن رد شوند. جالب‌تر این‌که این کوچه فوق باریک چراغ عبور و مرور دارد.

رونمایی از بزرگ‌ترین الماس جهان

یک عمر به کوه نور و دریای نور خودمان بالیدیم، حالا از یک الماس بزرگ 813 قیراطی به قیمت پایه 63 میلیون دلار رونمایی شده که چند برابر کوه نور و دریای نور ماست. این الماس بزرگ و قیمتی در سال 2015 توسط یک شرکت کانادایی در کشور بوتسوانا کشف شده است.

قبرستانی با سنگ قبرهایی روی دیوار

یکی از قبرستان‌های عجیب و غریب دنیا که اتفاقا در کشور خودمان هم قرار گرفته، قبرستان تاریخی شهر قوچان است. در این قبرستان تمام سنگ قبرها در یک مکان روی دیواری نصب شده است. دلیل نصب سنگ‌ها روی دیوار هم این است که قبرهای این قبرستان طی زلزله مهیبی که قوچان قدیم را کاملا ویران کرد، از بین رفته است و چون خانواده این اموات نمی‌توانستند محل دقیق هر قبر را شناسایی کنند سنگ‌ها را روی دیواری در محل قبلی قبرستان نصب کرده‌اند.

منوی غذا در سال 1270 شمسی

این روزها همه توانایی رستوران رفتن ندارند، دلیلش هم قیمت بالای غذاهایی است که مشاهده شان در کنار هم در یک منو دل آدمی را آب می‌کند. اما در گذشته‌های نه چندان دور مثلا حدود 120 سال پیش قیمت غذای رستورانی آنقدر گران نبود، گرچه آن روزگار نه به تعداد امروز رستوران وجود داشت و نه فرهنگ رستوران رفتن. در هرحال منویی ساده با قیمت‌های بسیار نازل اما غذاهایی آشنا از آن زمان به جا مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها