بررسی سامانه انتشار فیش حقوقی مدیران درگفتگوی جام جم آنلاین با نماینده مجلس:

دولت در شفاف سازی مالی خود" همکاری نمی کند"!

مدیران شرکتی که در ششمین ماه سال، هنوز افزایش قانونی حقوق پرسنلش بر مبنای قانون کار اعمال نشده و پرداخت نگردیده، هر ماه چند ده میلیون تومان حقوق می گیرند!
کد خبر: ۹۴۴۸۶۷
پرداخت حقوق‌های نجومی در «بیمه تعاون» +اسناد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از «تابناک»، افشای پرداخت های نجومی به برخی مدیران در چند مجموعه دولتی یا وابسته به نهادهای دولتی در ماه های گذشته، به رغم سر و صدا و حواشی زیادی که به دنبال داشت، نتوانسته مانع از پرداخت ارقام چند ده میلیون تومانی به برخی مدیران حاشیه نشین شود؛ این را اسنادی نشان می‌دهد که در اختیار «تابناک» قرار گرفته است.

این بار ماجرا مربوط به «بیمه تعاون» است؛ شرکتی که در قیاس با دیگر شرکت های بیمه گذار در کشورمان، کمتر شناخته شده و آن گونه که فیش حقوقی مدیرانش نشان می‌دهد، این گمنامی بستر مناسبی برای کسب درآمدهای هنگفت برای مدیران بالادستی آن شده است.

آن گونه که در وبسایت این شرکت آمده، بیمه تعاون در سال 1386 آغاز به کار کرده و در ادامه راه در قالب شرکتی «سهامی عام»، پس از کسب موافقت های لازم از نهادهای مختلف نظارتی و قانونی، در سال 1391، پروانه فعالیت دریافت نموده است، اما در کمتر از سه چهار سال آنقدر از مسیر پیش بینی شده فاصله گرفته که اکنون زیان ده به شمار می‌آید!

این را یک منبع آگاه به «تابناک» می‌گوید و می‌افزاید: «صورت‌های مالی سه ماهه اول بیمه تعاون، حکایت از زیان ده بودن آن دارد و علاوه بر آن، هنوز افزایش حقوق پرسنل شرکت بر مبنای قانون کار اعمال نشده و پرداخت نگردیده است».

همه اینها در حالی است که فیش حقوقی صادر شده برای مدیران بیمه تعاون، حکایت از پرداخت های نجومی به ایشان دارد. به عنوان نمونه آقای «م.ن»، یکی از مدیران این شرکت در ماه جاری بیش از 118 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که پس از کسر کسورات، مبلغ خالص پرداختی به وی بالغ بر 77 میلیون تومان شده است!



این در حالی است که نیم نگاهی به فیش حقوقی صادره برای وی، حکایت از آن دارد که یکی از آیتم های دریافتی این مدیر، مبلغ 55 میلیون تومان بابت 360 ساعت اضافه کاری است؛ یعنی این مدیر علاوه بر حضور کامل در وقت مقرر در محل کار خود، در ماه گذشته روزانه بیش از 14 ساعت اضافه کاری کرده است! (مرداد ماه 95 با احتساب روزهای پنجشنبه، 25 روز کاری داشته).

فیش حقوق (!) بعدی متعلق به آقای «ف.ش»، یکی دیگر از مدیران بیمه تعاون است که جمع پرداخت ها در آن بیش از 100 میلیون تومان است و پس از کسر کسورات، به خالص پرداختی حدود 66 میلیون تومانی برای این مدیر رسیده است. با این ملاحظه که ایشان نیز تقریبا تمام ساعات شبانه روز در مردادماه را «کار» کرده و به ازایش حقوق و اضافه کار دریافت نموده است!

و فیش حقوقی سوم متعلق به آقای «الف.ن»، است که دریافتی های وی در ماه گذشته، حکایت از پیمودن یک دوره درمانی با هزینه دو میلیون و سیصد هزار تومانی دارد؛ اما این موضوع نیز نتوانسته مانع از حضور تمام وقت این مدیر در محل کار و پر کردن 360 ساعت اضافه کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان برای این مدیر شود و خللی در حقوق 117 میلیون تومانی وی پدید آورد!

حقوقی که پس از کسر کسوراتی همچون مساعده 400 هزار تومانی(؟)،خالص پرداختی حدود 74 میلیون تومان را برای وی به همراه داشته است؛ آن هم در شرایطی که مجموعه تحت هدایت این مدیران نجومی، زیان ده است و هنوز نتوانسته افزایش حقوق سالانه پرسنلش را لحاظ کرده و پرداخت نماید؛ رویه ای عجیب که افشای فیش های حقوقی در ماه های گذشته هم منجر به اصلاحش نشده و از این روی، بهتر می‌توان پی به عمق اشکالات موجود در این خصوص برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
علی تهرانی
-
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
باسلام:چه بخور بخوریه
رحیمی
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
حالا كجاشو دیدی؟
مهدی
-
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
فكر میكردم دولت با این حقوقها برخورد كنه ولی دیگه نه اینقدر!
آیناز
-
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
تازه فیش های حقوقی دیگر قوا منتشر نشده...........
آریا
-
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
هر دم از این باغ بری میرسد!
بعدش بعضی از آقایون بیان میكنند كه فقط 15 نفر بودند كه حقوق نجومی میگیرند!
و شاید هم برعكس منظورش بوده! و فقط 15 نفر حقوق نجومی نمیگرفتند!
روح الله مهدلو
-
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
من نمی دونم اینا توی اون محل كارشون چه می كنن كه اضافه كاریش می شه 50 میلیون تومان... ولی اینو می دونم كه خداوند سبحان می فرماید : "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا" این افراد روز قیامت و رسیدگی به حسابها را دور می پندارند درحالیكه بسیار نزدیك است.
علیرضا
-
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
با سلام . جا داره اینجا از زحمات بی وقفه این مدیران پرتلاش تقدیر و تشكر كنیم
بنده خدا ها از استراحت و زن و بچشون میگذرن و با تمام وجود از جونشون مایه میذارن
این حقوقای ناچیز نوش جونتون گوارای وجود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها