مشکل باتری گلکسی نوت‌هفت بعد از ایجاد مشکلات فراوان برای کاربران، این بار نیز به خطوط هواپیمایی سرایت کرده و کشور امارات را وادار به جلوگیری از استفاده از این فبلت در هواپیما کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۴
امارات استفاده از گلکسی نوت‌هفت در هواپیما را ممنوع کرد

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، مقامات هواپیمایی کشوری در امارات استفاده از سامسونگ گلکسی نوت ۷ در تمام پرواز‌های ملی را به دلیل خطر انفجار باتری این فبلت ممنوع کرده است تا اوضاع برای سامسونگ بیش از پیش وخیم‌تر شود.

مقامات هواپیمایی کشوری عمومی در بیانیه ای در روز شنبه اعلام کرد که استفاده، شارژ و یا حمل سامسونگ گلکسی نوت ۷ در هواپیماهاهی ملی کشور امارات ممنوع شده و در این مورد نظارت شدیدی به عمل خواهد آمد.

سامسونگ در هفته گذشته فروش جدیدترین گوشی هوشمند خود را به حالت تعلیق درآورد و با اعلام فراخوانی از صاحبان ۲٫۵ میلیون واحد گوشی فروخته شده خواست تا این فبلت را برگردانند تا مشکل آن‌ها رفع و در جهت کسب رضایت مشتریان قدمی برداشته شود. لازم یه یاداوری است که مشکل باتری این فبلت، باعث انفجار آن در حین شارژ شده بود. از آن زمان، خطوط هوایی و یا سازمان‌های ایمنی هوا در سراسر جهان مسافران را نسبت به استفاده از آن‌ها در پروازهایشان هشدار می‌دهند.

در روز جمعه، کمیسیون امنیت محصولات مشتری ایالات متحده از دارندگان این پرچمدار خواست تا فورا استفاده از آن‌را متوقف کنند تا با اطلاع ثانوی و بعد از رفع این مشکل بزرگ، دوباره بتوانند از آن بهره لازم را ببرند.

هواپیمایی امارات دبی که بزرگ‌ترین حامل شرق خاور میانه است، گفت که “فورا” با رهنمود‌های اعلام‌شده از سمت سازمان هواپیمایی کشوری خود را مطابقت خواهد داد.

این در شرایطی است که شرکت هواپیمایی دیگر در امارات متحده عربی یعنی اتحاد ایرویز، پیش از این به طور موقت استفاده از گلکسی نوت ۷ را در پرواز‌های خود ممنوع اعلام کرده بود. جالب است بدانید امارات متحده عربی دو خط هواپیمایی ارزان قیمت دیگر به نام‌های flydubai و Air Arabia نیز دارد.

همزمان با این رخداد، خطوط هوایی در کشور‌های سنگاپور، کوانتاس استرالیا، و Virgin Australia ممنوعیت مشابهی را راجع به گلکسی نوت ۷ اعلام کرده‌اند تا امنیت خدشه دار نشود.

مقامات حمل و نقل هوایی آمریکایی و ژاپنی از مسافران خواسته اند تا در هواپیما گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را روشن و یا شارژ نکنند؛ در حالی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا به مسافران هشدار داده تا دستگاه‌های الکترونیکی خود مانند فبلت را در چمدان‌های خود مخفی نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها