فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تسلط کاملی به خلیج فارس داریم و ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر مقابله با نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس از اساس دروغ است.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۵
سردار فدوی: ادعای آمریکایی‌ها دروغ است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار علی فدوی صبح سه‌شنبه در مراسم آب اندازی شناور تندرو برد بلند بالگردبر شهید ناظری در بوشهر اظهار داشت: طی یک ماه گذشته ادعاهایی از سوی آمریکایی‌ ها مطرح شده است که همه موارد مطرح شده به آن صورتی که مقامات آمریکا، پنتاگون و وزارت خارجه و وزارت دفاع آنها اعلام کرده‌اند غیر واقع است.

وی اضافه کرد: در صحنه دریا به هیچ وجه چنین اتفاقاتی روی نداده است و اصل خبرهای آنها دروغ است؛ اسناد و مدارک و فیلم‌هایی داریم که کذب بودن ادعاهایاشان را تثبیت می‌کند. تسلط کاملی در منطقه داریم و اسناد نیز موجود است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه این نیرو تسلط و اشرافیت کاملی بر خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز دارد، افزود: شرایط پایداری از تسلط ما بر خلیج فارس در طول این سال‌ها وجود داشته است و این شرایط همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شناورهای شش کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا استرالیه و نیوزلند در آب‌های بین‌المللی این منطقه حضور دارند که تحت فرماندهی آمریکایی‌ها هستند و سال‌های طولانی است که هیچ یک از این کشورها جرات نکرده‌اند از قوانین ما تخطی کنند و تخلفی انجام دهند.

سردار فدوی افزود: سال ها است که آمریکا درخواست دارند که در خلیج فارس با نیروی دریایی سپاه ارتباط مستقیم داشته باشند ولی حضور آنها در این منطقه را عامل ناامنی می‌دانیم و به آنها هم اعلام کردیم که نیازی به حضور شما در این منطقه نیست و حضور شما عامل ناامنی و شرارت است و زمانی که در خلیج مکزیک حضور یافتیم حاضر به مذاکره با شما هستیم.

وی ادامه داد: امروز نیز خبری از سوی فرمانده عملیات دریایی امریکا منتشر شد که چون تنش‌ها در خلیج فارس بین امریکا و نیروی دریایی سپاه زیاد شده است، دنبال ارتباط مستقیم با نیروی دریایی سپاه هستیم ولی جواب ما مثل قبل این است که وجود شما موجب نامنی است و این ارتباط غیرواقعی‌ترین کاری است که باید انجام شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح دلایل نامنی آمریکا در منطقه، افزود: در طول هشت سال شاهد بودیم که آمریکایی‌ها ۸۶ ناو جنگی را به منطقه اعزام کردند و در ۶.۵ سال از جنگ که حضور نداشتند ۵۶ کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفت و در ۱.۵ سال حضور آمریکایی‌ها ۴۹ مورد اصابت را شاهد بودیم که این آمار بیانگر افزایش ۹ برابری ناامنی در منطقه با حضور آمریکایی‌ها است.

وی اضافه کرد: همین امروز هم اگر ناوهای آمریکایی در منطقه نباشند قطعا امنیت بالاتری را شاهد خواهیم بود.

فدوی ادامه داد: حد نزدیک شناورهای ما با آمریکایی‌ها ۵۰۰ متر است و می‌توانیم از فاصله دورتر هم این تسلط را داشته باشیم ولی فاصله ما همین ۵۰۰ متر است ولی آنها ادعا کردند که نیروی دریایی سپاه به فاصله ۹۰ متری آنها رسیده است در حالی که فاصله ما دو هزار و ۷۰۰ متر بوده است.

وی گفت: آنها به دنبال یک موضوع هستند که اصلا ربطی به اصل موضوع در خلیج فارس ندارد و ما هم کار خودمان را می‌کنیم؛ در کشور هم نباید صدایی با شیطان بزرگ همراه باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: با این توانمندی که ما داریم، در خلیج فارس به میزانی از توانمندی رسیده‌ایم که دشمن دنبال ایجاد توان بازدارندگی در مقابل ما است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها