مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری گفت: بیش از 100 مورد انشعابات غیرمجاز در روستاهای شهرستان ری شناسایی و کشف شده و برخورد قانونی با آنها صورت گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۲
کشف ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز در جنوب تهران

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، علی‌اکبر هراتی، در جمع خبرنگاران جنوب تهران از شناسایی و کشف بیش از ۱۰۰ مورد انشعاب غیر مجاز و غیرمتعارف در تابستان ۹۵ در سطح روستاهای شهرستان ری خبر داد.

وی مشکل عمده کم‌آبی و ایجاد اختلال در شبکه‌های آب‌رسانی روستاها را انشعاب‌های غیرمجاز دانست و عنوان کرد: در تابستان ۹۵ بیش از ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای این شهرستان شناسایی و با تلاش همکاران این اداره با توزیع اخطاریه و قطع و پیگیری قضایی و حقوقی غیرمجازها، بیش از ۴۵ مورد از آنها منجر به پرداخت جریمه و خرید انشعاب مجاز گردیده و مابقی آن‌ها قطع و جمع‌آوری شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اداره همواره به دنبال شناسایی، کشف و ساماندهی انشعابات غیرمتعارف هستیم و در صورت تبدیل نشدن آن‌ها به مجاز، قطعی این انشعابات را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

*تقویت و تعویض خط انتقال آب روستاهای جنوب تهران

پروژه تقویت و تعویض خط انتقال آب روستای کلین به روستای خانلق در بخش فشافویه به اجرا درآمد.

وی در بخش دیگری از سخنان با اعلام این خبر گفت: افزایش جمعیت در روستاها و به تبع آن افزایش نیاز آبی مشترکین روستایی نیاز به طراحی و اجرای پروژه‌هایی در راستای تأمین آب شرب مورد نیاز روستاییان با فشار مناسب و مطلوب همواره ضروری به نظر می‌رسد.

هراتی بیان داشت: از همین‌رو این امور پس از انجام مطالعات کافی اقدام به طراحی و اجرای پروژه تعویض و تقویت خط انتقال آب شرب روستای کلین به روستای خانلق در بخش فشافویه کرد.

وی افزود: این پروژه به طول یک کیلومتر حفاری و تعویض لوله‌های خط انتقال از قطر ۱۱۰ به ۱۶۰ به منظور تقویت فشار آب در حال اجرا است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری از اجرای پروژه اتصال چاه آب قیامدشت به مخزن ذخیره روستای چهل قز در بخش خاوران خبر داد.

وی گفت: روستای چهل قز از توابع بخش خاوران به صورت تک روستایی و از طریق چاه آب آشامیدنی واقع در چهل قز تأمین آب می‌شود و آب از طریق پمپاژ از چاه در مخزن ذخیره هزار مترمکعبی تازه تأسیس روستا ذخیره و سپس به شبکه توزیع روستا انتقال می‌یابد.

هراتی تأکید کرد: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف با توجه به کاهش فشار آب مشترکین روستای چهل قز، این امور طی مذاکراتی با آبفای شهری قیامدشت با اخذ مجوزهای لازم اقدام به اجرای پروژه اتصال چاه آب قیامدشت به مخزن ذخیره آب روستای چهل‌قز کرد.

وی ادامه داد: این پروژه با حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال به‌طول ۵۰۰ متر و نصب اتصالات و شیر فلکه‌های رابط برای تأمین فشار آب مورد نیاز روستای چهل قز در حال اجرا است.

*مرمت و بازسازی چاه‌های آب شرب فشافویه

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چاه‌های آب شرب مجتمع فشافویه مرمت و بهسازی شد.

وی بیان داشت: این امور با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اقدام به طراحی و اجرای پروژه‌های مرمت و بهسازی دهانه چاه‌های آب و نوسازی ساختمان تأسیسات کرده است.

هراتی افزود: در بخش فشافویه اجرای بهسازی چاه‌های مجتمع آب‌رسانی فشافویه واقع در بیجین و همچنین اجرای پدافند غیرعامل و فنس‌کشی تأسیسات به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نصب ۱۱ مورد شیر فلکه برای تنظیم فشار در خطوط انتقال روستاهای بخش فشافویه انجام شد.

*خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در ادامه از زحمات خبرنگاران شهرستان در راستای اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار تقدیر و قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند و پلی بین مردم و مدیران هستند.

هراتی با بیان اینکه عملکردهای خبرنگاران شهرستان قابل تقدیر است، اظهار کرد: خبرنگارانی که در شهرستان ری خدمت می‌کنند با کمترین امکانات و تجهیزات بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی بیشترین اثرگذاری و کارآمدی را دارند.

وی تأکید کرد: در مقایسه با سایر شهرستان‌ها و سال‌های گذشته حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی در جهت تأمین و توزیع آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان ری در حال اجرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها