پس از گذشت دو ماه از فوت نابهنگام عباس کیارستمی و جنجال‌های ریز و درشتی که درباره سهم بالای قصور پزشکی در مرگ او مطرح شد بالاخره با شکایت خانواده کیارستمی تاریخ برگزاری دادگاه پرونده پزشکی این کارگردان فقید مشخص شد.
کد خبر: ۹۴۲۷۷۵
خانواده کیارستمی سرانجام شکایت کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی سینما بهمن کیارستمی حدود سه هفته پیش گفته بود کمیسیون ویژه بررسی پرونده این کارگردان فقید اعلام کرده تا زمانی که خانواده کیارستمی به شکل رسمی شکایت نکنند نمی‌توانند نتیجه پرونده را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

او با اشاره به این‌که به خانواده آن‌ها اعلام کرده‌اند تنها راه دسترسی به گزارش کمیسیون طرح شکایت از بیمارستان یا پزشک معالج است گفته بود با اینکه دوست نداشتند کار به اینجا برسد و علی رغم میل قلبی‌شان اما مجبورند برای اطلاع از گزارش این کمیسیون دست به شکایت بزنند:«ما امیدوار بودیم تا روز چهلم نتیجه بررسی ها اعلام شود تا اگر گزارش قابل قبولی از سوی سازمان نظام پزشکی ارائه شد از طرح شکایت بگذریم اما با توجه به روند قانونی دادرسی و سئوالات متعددی که در رابطه با این پرونده مطرح شده، صدور حکم، بدون انتشار گزارش دقیق کمیسیون محترم قابل قبول نیست و امیدواریم انتشار این گزارش، پاسخگوی سوالات و شبهات باشد.»

حالا خانواده کیارستمی شکایت خود را به دادسرا برده‌اند و حتی تاریخ هم برای آن مشخص شده است. ایرج خسرونیا رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی، از تشکیل دادگاه پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی در روز ۲۸ شهریور ماه خبر داده است.

خسرونیا به مهر گفته پسر کیارستمی در پرونده فوت پدرش با گرفتن وکیل، نسبت به علت فوت پدرش شاکی است و باید در دادگاه نظام پزشکی حاضر شود. به گفته او در دادگاه 28 شهریور سه گروه پزشکان، شاکیان و افراد مطلع در این دادگاه حاضر خواهند شد و رای دادگاه بر اساس گزارش های کمیسیون تحقیق پرونده پزشکی، اظهارات شاکیان و وکلای مربوطه خواهد بود.

خسرونیا در پاسخ به این سئوال که دادگاه ۲۸ شهریور می تواند آخرین دادگاه پرونده رسیدگی به فوت کیارستمی باشد:«اگر نسبت به حکم صادره دادگاه اعتراض از سوی طرفین صورت بگیرد، حکم صادر به دادگاه تجدید نظر می رود. در غیر این صورت، حکم دادگاه اجرا می شود.»

چند هفته قبل دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفته بود تیم ۳۰ نفره کارشناسی در ۲۰ محور پرونده پزشکی کیارستمی را مورد بررسی قرار دادند که در ۱۶ محور تیم درمانی تبرئه شدند ولی در چهار محور قصور پزشکی متوجه تیم درمان است. دو محور از این چهار محور مربوط به مسئله درمانی و ۲ محور نیز مربوط به مسائل انتظامی و اخلاقی در پرونده پزشکی کیارستمی است.

حالا باید 10 روز دیگر منتظر ماند و دید بالاخره جنجالی‌ترین پرونده پزشکی چند سال اخیر ایران که حواشی و ابهامات بسیار زیادی درباره آن وجود داشت و جنجال‌هایش دامن بسیاری افراد در حوزه سینما و پزشکی را گرفت بالاخره به پایان خواهد رسید یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها