آیا قصد خرید گوشی آیفون دارید؟ این مطلب می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد خرید گوشی‌های آیفون به شما ارائه دهد. در این مطلب توصیه‌های دیگری نیز مطرح شده است که می‌تواند برای تصمیم‌گیری برای خرید گوشی به شما کمک کند.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۷
آیا لازم است حتما گوشی آیفون بخریم؟

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، قطعا همه ما دوست داریم جدیدترین گوشی آیفون و یا جدیدترین گوشی گلکسی سامسونگ را بخریم، اما وقتی به هزینه آن فکر می‌کنیم، کمی مردد می‌شویم و یا حتی ممکن است از خرید خود منصرف شویم؛ اما به یاد داشته باشید با قیمت کم هم می‌توانید گوشی‌های با کیفیت برندهای دیگر را نیز خریداری کنید.

ممکن است قصد داشته باشید یک گوشی جدید و ترجیحا یک گوشی آیفون بخرید و از فروشندگان گوشی موبایل شنیده باشید وقتی مدل جدیدی از گوشی آیفون عرضه می‌شود، قیمت مدل قبلی کاهش پیدا می‌کند. آیا این قیمت چشمگیر است؟ ممکن است شما نخواهید یک گوشی آیفون دست‌ دوم بخرید و از فروشنده‌ای بخواهید یکی از گوشی‌های آیفون را به شما معرفی کند که قیمت آن چندان زیاد نباشد.

اپل هر سال پس از عرضه مدل جدید گوشی آیفون، قیمت مدل قبلی آن را تا ۱۰۰ دلار کاهش می‌دهد. همانطور که همه می‌دانید گوشی آیفون ۷ به زودی عرضه خواهد شد و این موضوع به معنای آن است که قیمت گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s Plus به زودی کاهش پیدا می‌کند و قیمت گوشی آیفون ۶s با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ۵۴۹ دلار و قیمت گوشی آیفون ۶s Plus نیز با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

اما ۵۴۹ دلار هم قیمت بالایی است و شرکت اپل به خوبی به این موضوع واقف است که اکثر طرفداران اپل حاضر نیستند چنین قیمت بالایی را پرداخت کنند، به همین دلیل در اوایل سال جاری گوشی آیفون SE را به بازار عرضه کرد. آیفون SE نسبت به دیگر گوشی‌های آیفون نسبتا ارزان‌قیمت است و همانند آیفون ۵ دارای صفحه نمایش ۴ اینچی است و از بیشتر فناوری‌های به کار گرفته شده در آیفون ۶s، نیز برخوردار است و همانند آیفون ۶s از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است. این گوشی برای طرفداران گوشی‌های آیفون که نمی‌خواهند پول زیادی بپردازند، انتخاب خوبی است زیرا قیمت مدلی که دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است، ۳۹۹ دلار است.

نظر دادن در مورد قیمت آیفون SE پس از عرضه آیفون ۷ کمی دشوار است. موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که تنها ۶ ماه از عرضه این گوشی می‌گذرد. به نظر می‌رسد که خرید آیفون SE با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۹۹ دلار بهتر از خرید آیفون ۶s با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت ۵۴۹ دلار است؛ زیرا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای برخی از کاربران اصلا کافی نیست.

می‌توانید گوشی آیفونی را که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، بفروشید و به این صورت بخشی از هزینه خرید آیفون جدید تأمین می‌شود؛ اما ممکن است گوشی آیفون شما دیگر آن سرعت و کارایی لازم را نداشته باشد و قیمت چندانی نیز نداشته باشد.

آیا واقعاً لازم است حتما گوشی آیفون بخریم؟

ارزان‌ترین گوشی اپل، آیفون SE است که با قیمت ۳۹۹ دلار و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ اما حتی ارزان‌قیمت گوشی آیفون نیز برای بسیاری از افراد گران‌قیمت است. ممکن است برخی از افراد به غیر از گوشی آیفون حاضر به خرید هیچ گوشی دیگری نداشته باشد؛ اما افرادی هم هستند که اصراری به خرید گوشی‌های آیفون ندارند.

گوشی‌های خوب دیگری نیز وجود دارند که با نصف قیمت آیفون SE می‌توان آن‌ها را خرید؛ برای مثال گوشی‌های اندرویدی خوبی در بازار موجود هستند که قیمت آن‌ها کمتر از ۲۰۰ دلار است. گوشی‌هایی همچون Honor 5X هواوی و Moto G4 و G4 Plus موتورولا و گوشی Z Max Pro برند ZTE از جمله این گوشی‌ها هستند.

در حقیقت انتخاب‌های بسیار زیاد دیگری با قیمت مناسب وجود دارند. خرید گوشی دقیقا همانند خرید خودرو است. برند‌های BMW و Volvo برندهای با کیفیت و لوکسی هستند، اما در صورتی که توان خرید خودرو از چنین برندهایی را نداشته باشید، می‌توانید خودروی خود را از برندهایی همچون هوندا انتخاب کنید که هم دارای قیمت کمتری هستند و هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند. ممکن است خودروهای این برند دارای امکانات لوکس و متعدد خودروهای گران‌قیمت نباشند، اما شما به دنبال قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوب هستید، نه امکانات لوکس و متعدد.

گوشی Moto G4 موتورولا یکی از گوشی‌های خوب رده‌پایین و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. اگر چه این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت و همچنین تراشه NfC برای پرداخت موبایلی بدون تماس (Contactless mobile payments) که در گوشی‌های استاندارد آیفون تعبیه شده است، نیستند، اما برای افرادی که داشتن گوشی هوشمندی با چنین امکاناتی برای آن‌ها مهم نیست، انتخاب خوبی است (لازم به ذکر است که گوشی Moto G4 Plus دارای حسگر اثر انگشت است و قیمت آن نیز تفاوت چندانی با Moto G4 ندارد.

گوشی‌های Moto G4 و Moto G4 Plus موتورولا

گوشی Moto G4 در برخی از مواقع در فروشگاه آمازون حتی با قیمت ۱۵۰ دلار نیز عرضه می‌شود. این گوشی در برابر آب مقاوم است و از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز برخوردار است و حتی از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

تردیدی نیست که اپل یکی از برترین برند‌های سازنده گوشی‌ است و گوشی‌های آیفون نیز دارای کیفیت بسیار خوبی هستند؛ اما قیمت بالای گوشی‌های آیفون کمی خریداران را مردد می‌کند.

اگر توانایی خرید گوشی‌های گران‌قیمت اپل را ندارید، توصیه ما به شما خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر اندرویدی است. لازم به ذکر است که گوشی‌های ارزان‌قیمتی که در حال حاضر به بازار عرضه شده‌اند، نیز متناسب با قیمت خود دارای مشخصات خوبی هستند و مشخصات آن‌ها در آینده بهتر هم خواهد شد. پیشنهاد می‌شود چنانچه قصد خرید گوشی ارزان‌قیمت دارید فعلا دست نگه دارید؛ زیرا احتمالا در شش تا نه ماه آینده گوشی‌هایی با قیمتی زیر ۲۰۰ دلار و مشخصات بهتر به بازار عرضه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
-
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
صبر كردن شش ماه یا یك سال برای خرید گوشی زیر دویست دلار چندان منطقی نیست. چون گوشی جدیدی كه به بازار میاد و سری اولش هست معمولا ایرادات بسیاری داره و از این نظر ممكنه تا بهبودش چندین ماه طول بكشه. از این بابت بهتره از گوشی های موجود در بازار خرید كنه و با تعویض در موقع اومدن اجناس خوب بعد از شش تا 9 ماه خودشو بی خود معطل نذاره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها