گزارشی جالب و خواندنی از اردوی تیم ملی فوتبال

تفریح ملی‌پوشان؛ خرید و فروش، موبایل بازی و پلی‌استیشن

در این چند وقت، همه از تیم ملی مطالب جدی منتشر کردند. این که سنگین تمرین می‌کند، کی‌روش روی نظم و انضباط اصرار دارد، بازیکنان جدی هستند و... اما قطعا برای بازیکنان تیم ملی حضور در اردو همراه با کار جدی نیست و آنها 24 ساعته مشغول تمرین نیستند، بلکه اوقات سرگرمی دارند و حتی زمان خود را یک جوری پر می‌کنند. کارلوس کی‌روش به اوقات فراغت بازیکنان کاری ندارد و همیشه به آنها می‌گوید فقط استراحت‌شان خوب باشد.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۱

بازیکنان هم می‌دانند کارلوس اگر چیزی می‌گوید، به خاطر خودشان است و به همین دلیل خیلی چیزها را رعایت می‌کنند. اما اوقات فراغت بازیکنان تیم ملی چطور می‌شود؟

سرک در فضای مجازی و چت

اکثر که نه، بلکه همه بازیکنان تیم ملی در فضای مجازی حضور دارند و یکی از برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اند. بیشترشان در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و پیغام هواداران‌شان را می‌خوانند. در این میان یکی از راه‌های ارتباطی‌شان با خانواده و دوستان، شبکه‌های مجازی مثل تلگرام، ایمو، واتس آپ و... است.

به همین دلیل به محض این که وارد هر شهر و هتلی می‌شوند، پیش از هر کاری دنبال پسورد اینترنت می‌گردند و آنلاین می‌شوند. یکی از بازیکنان تیم ملی می‌گوید: نه این که فکر کنید ما خیلی علاقه داریم هر لحظه آنلاین باشیم، نه. فقط دوست داریم سریع به خانواده‌هایمان اطلاع بدهیم که رسیده‌ایم!

زمان خواب، خواب لطفا!

از آنجا که نگاه کردن به گوشی موبایل ممکن است خواب بازیکنان را مختل کند کارلوس کی‌روش می‌گوید معتقد است بازیکنان نباید خیلی سرشان در گوشی باشد، بخصوص قبل از خواب. این چیزی است که متخصصان اعلام کرده‌اند، چراکه ال‌سی‌دی‌های موبایل نوری تولید می‌کند که می‌تواند باعث بیخوابی شود. به همین دلیل بازیکنان همیشه موقع استراحت گوشی‌های خود را کنار می‌گذارند. از طرفی تمرینات کی‌روش این‌قدر سنگین و پرفشار است که ملی‌پوش‌ها تا به اتاق‌هایشان می‌رسند، می‌خوابند.

پلی‌استیشن بازها

یکی از تفریحات اصلی در اردوی تیم ملی بازی پلی‌استیشن است. بعضی از بازیکنان مثل داریوش شجاعیان، هافبک تکنیکی ایران، حرف‌های زیادی در پلی‌استیشن برای گفتن دارد و زیاد برای دیگران کری می‌خواند. اگر در هتل پلی‌استیشن باشد که هیچ، اگرنه بچه‌ها معمولا همراه خود می‌آورند. مثلا در اردوی ایتالیا اتاقی وجود داشت که سه دستگاه پلی‌استیشن در آن بود و چند بازیکن تیم ملی معمولا اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذراندند.

معامله در اردوی تیم ملی!

یکی دیگر از چیزهایی که بازیکنان را در اردوی تیم ملی سرگرم می‌کند، معامله و خرید و فروش است. مثلا یکی از دیگری خط می‌خرد، یکی گوشی، یکی ساعت و حتی بعضی‌ها خانه. اخیرا یکی از ملی پوش‌ها به اشکان دژاگه خانه‌ای در یکی از شیک‌ترین مناطق تهران فروخت. جالب اینجاست که بازار چانه زنی هم در اردو داغ است و اکثر بازیکنان هم اجناس خود را ارزان می‌فروشند! مثلا اخیرا یکی از بازیکنان ساعت 50 میلیونی خود را با قیمت 20 میلیون به یکی دیگر از بازیکنان فروخت.

2گروه، نه 2 باند

در تیم ملی کلا دو گروه داریم که بیشتر با هم دوست هستند. البته رابطه این گروه‌ها با هم خوب است و به قول معروف مثل قدیم‌ها خبری از باند نیست. کریم انصاری فرد، گوچی، دژاگه، آندو، مسعود شجاعی، علیرضا حقیقی و... بازیکنانی هستند که معمولا با هم می‌پرند و عزت‌اللهی، آزمون، پورعلی گنجی، جهانبخش، طارمی و... هم بازیکنانی هستند که گروه دیگر را تشکیل می‌دهند. آنها هر کدام با بازیکنان گروه دیگر هم رفاقت نزدیکی دارند، ولی به خاطر سن و سال کمتر، با هم هستند و زمان‌شان را کنار هم می‌گذرانند. معمولا این گروه‌ها در اتاق یکی از بازیکنان جمع می‌شوند. خیلی وقت‌ها صدا شوخی و خنده‌شان از داخل اتاق‌ها به گوش می‌رسد و حتی گاهی با هم فیلم می‌بینند تا حوصله‌شان سر نرود.

کار و کار و کار

کی‌روش و دستیارانش اما تفریح خاصی در اردو ندارند. آنها حتی در زمان استراحت بازیکنان هم باید به کار مشغول باشند. طبق قانونی که کارلوس دارد، کادر فنی باید روزانه دو نوبت فیلم ببیند، ظهر و شب. معمولا شب بعد از شام در یکی از اتاق‌ها جمع می‌شوند و فیلم می‌بینند که این کار تا بامداد روز بعد طول می‌کشد.

مخصوصا شب بازی‌ها یا شب اعلام لیست تیم ملی این جلسه تا حدود سه چهار صبح به طول می‌انجامد. یک بار کی‌روش و دستیارانش تا شش صبح جلسه داشتند تا لیست نهایی تیم ملی را انتخاب کنند.

کی با کی هم اتاقه

در تیم ملی معمولا هم اتاقی‌ها مشخص هستند. مثلا آندو با دژاگه، رامین رضاییان با پورعلی گنجی، وحید امیری با بیرانوند، اخباری با آقایی، انصاری‌فرد با حاج‌صفی، شجاعی با گوچی و... شوخ‌ترین بازیکن تیم ملی هم که طبق معمول آندوست و بمب خنده به حساب می‌آید. البته از وقتی هاشم بیک‌‌زاده رفته، آندو هم کمی افت کرده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها