استاندار استان مرکزی :

بیداد آلودگی هوا در اراک

استاندار مرکزی گفت: جلسه بررسی شرایط زیست محیطی استان در سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در اراک بررسی شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۹
بیداد آلودگی هوا در اراک

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، محمود زمانی قمی با بیان این مطلب گفت : دغدغه ما در بحث آلودگی هوا دغدغه دولت هم هست و زمینه‌ساز سومین سفر معاون رئیس جمهور به استان مرکزی شد.

وی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دولت تدبیر و امید سه سفر به این استان داشته که این خود بیانگر اهمیت دولت به مسائل و مشکلات آلایندگی های محیطی اراک و استان مرکزی است.

زمانی حساسیت مردم و نمایندگان در مجلس و شورای شهر را منطقی و به جا دانست و افزود: مردم کلانشهر اراک نگرانی و دغدغه های فراوانی در خصوص آلودگی هوا دارند اما این مسائل باید علمی و منطقی دنبال شود.

وی سمن ها و انجمن های مردمی را در حوزه مطالبه گری زیست محیطی جلوتر از مسئولان دانست و گفت : بحث آلودگی هوای این دو شهر با جدیت تمام پیگیری می کنیم و یکی از مطالبات مهم ما در سفر هیات دولت به استان است .

استاندار استان مرکزی با یادآوری پیشینه مصوبه کاهش آلودگی هوا از 10سال پیش تا امروز گفت : جمع کل اعتبار مصوب سال 86 طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، دو هزار و 329 میلیارد ریال بوده که از این میزان تا پایان سال 94 تنها 773 میلیارد و 500 میلیون ریال، معادل 33 درصد آن تخصیص یافته است.

زمانی با بیان این که پیگیری در اجرای مصوبه دردولت تدبیر و امید بیشترین پیشرفت را از ابتدا داشته خاطرنشان کرد : مصوبه کاهش آلودگی هوای اراک با 68 درصد پیشرفت و تعداد کل مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک از شهریورماه 92 تا اردیبهشت ماه 95، 217 مصوبه بوده که 178 درصد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل اجرایی شده است.

وی در رابطه با صنایع آلاینده در اراک از جمله شرکت آلومینیوم سازی گفت : ایرالکو باید به تعهدات خود برای جمع آوری دیگ های خطوط قدیم تولید در وقت مقرر اقدام کند و تاخیر در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک این مهم را با جدیت پیگیری و دنبال می کند.

این مقام مسئول، ایجاد پژوهشکده ملی پالایش آلودگی هوای کشور در استان مرکزی و رفع ممنوعیت توسعه صنایع در شعاع 120کیلومتری شهرها برای شهرستان زرندیه که در نزدیکی تهران واقع شده در تبعیت از دستور لغو قانون در شهرهای قم و اصفهان را خواستار شد و تاکید کرد: استان مرکزی از نظر توان علمی و دانشجویانی که مباحث زیست محیطی را در استان می گذرانند آمادگی استقرار پژوهشکده ملی کاهش آلودگی هوا را دارد و امکانات آن از همه لحاظ در استان فراهم است . در خصوص توسعه صنعت در زرندیه نیز که از پتانسیل خوبی برخوردار است در صورت لغو این محدودیت با در نظر گرفتن این نکته که صنایع آلاینده اجازه استقرار ندارند آمادگی داریم صنایع جدید را در این شهر مستقر سازیم .

مجید نیک‌عهد - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها