وجود چند دستگاه کنترل از راه دور در بسیاری از خانه‌ها، پدیده‌ای آشناست که البته دردسرهایی مثل گم شدن یکی از آنها یا تمام شدن زودهنگام باتری را نیز به همراه دارد اما با بئربوت (Bearbot) دیگر به دستگاه کنترل از راه دور نیاز ندارید.
کد خبر: ۹۴۰۶۴۴

بئربوت گجتی با نمایشگری کوچک و اسکنر حرکت است که می‌تواند حرکات مختلف دست کاربر را شناسایی کرده و آن را به‌صورت پیغام دستوری به دستگاه موردنظر ارسال کند. برای نمونه با حرکت انگشت نشانه به‌صورت یک دایره در جهت عقربه ساعت، می‌توانید صدای تلویزیون یا لپ‌تاپ را پایین آورده یا با حرکت ضربدری انگشت آن را خاموش کنید. بئربوت را می‌توان به جای کنترل از راه دور وسایل مختلفی نظیر تلویزیون، کولر، لامپ هوشمند، پرده و حتی نرم‌افزارهای مختلف نصب شده روی رایانه به کار گرفت. قیمت بئربوت 99 یورو است.

وسیله‌ای برای عکاسی پانوراما

عکس گرفتن در حالت پانوراما (سراسرنما) یکی از شیوه‌های رایج برای عکاسی با گوشی همراه از مناظری عریض است، اما این شیوه یک اشکال بزرگ دارد و آن هم این‌که لرزش دست یا حرکت ندادن دوربین در مسیر درست به خراب شدن این عکس می‌انجامد.

اگر گرفتن تصاویر پاناروما با کیفیت بالا برایتان مهم است، اربیت 360 (ORBIT360) می‌تواند مشکل‌تان را حل کند. اربیت 360 در اصل یک پایه ویژه گوشی هوشمند است که می‌تواند آن را به دور یک محور افقی بچرخاند و به‌ این‌ ترتیب تصویری 360 درجه از منظره موردنظر گرفت. همچنین این دستگاه از قابلیت چرخش گوشی در مسیر عمودی برخوردار است و با ترکیب این دو قابلیت، تصاویری کروی حاصل می‌شود. اربیت 360 کم حجم بوده و می‌توان آن را از راه دور هم کنترل کرد. این دستگاه 90 دلار قیمت دارد.

قلم جادویی

بسیاری از تیم‌های مجازی بویژه تیم‌های طراحی باید طرح‌های خود را با دیگر اعضا به اشتراک بگذارند. قلم هوشمند پیکسیل (Pixcil) راه‌حلی جدید برای حل این مساله است. برای کار با این قلم، کافی است ابتدا اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. پس از روشن کردن قلم این اپلیکیشن با استفاده از دوربین گوشی می‌تواند نور تولید شده در کناره قلم را مشاهده و حرکت آن را دنبال کند. به ‌این ‌ترتیب تمام مواردی که توسط پیکسیل نوشته می‌شود به گوشی انتقال می‌یابد. سپس هر کاربر آنلاین دیگری می‌تواند این نوشته‌ها یا تصاویر را به‌صورت آنی مشاهده کند. کار به‌صورت گروهی روی یک تصویر نیز از دیگر قابلیت‌های این قلم هوشمند است. قلم پیکسیل قرار است در دو شکل خودکار و ماژیک به بازار عرضه شود. مجموعه کامل این قلم به همراه پایه نگهدارنده گوشی آن 75 دلار است.

مواظب چشمان دلبندتان باشید

این روزها خیلی از کودکان وقت خود را به بازی با گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه می‌گذرانند، اما نگاه کردن به نمایشگر این دستگاه‌ها می‌تواند به چشم آسیب برساند. اینجاست که «اِگِر» (Egger) می‌تواند به‌عنوان یک اسباب‌بازی جذاب، سلامت چشم بچه‌ها را هنگام کار با این دستگاه‌های هوشمند تضمین کند. اِگِر که ظاهری شبیه یک تخم‌مرغ دارد، در واقع یک پروژکتور ویژه کودکان است که کاربردهایی حتی فراتر از پروژکتورهای عادی دارد. این گجت که به سامانه تشخیص میزان نور محیط مجهز است، می‌تواند تصاویر صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت را روی دیوار یا پرده منعکس کند. به ‌این‌ترتیب کودکان تصویری بزرگ‌تر را که البته نور آن نیز ضرر ندارد، خواهند دید. اِگِر یک دستگاه کنترل از راه دور نیز دارد که با استفاده از آن می‌توان بازی‌های مختلف را انجام داد. این وسیله 199 دلار قیمت دارد.

اسپیکرهای بلوتوثی متفاوت

شرکت کره‌ای ال‌جی بتازگی از سری جدید اسپیکرهای بلوتوثی خود رونمایی کرده که می‌توان آنها را تحولی در بازار این محصول به‌شمار آورد. این اسپیکرها در چهار مدل اصلی معرفی شده‌اند. دو مدل PH2 و PH4 برای کاربری در فضای بیرونی مناسب هستند. هر دوی این دو مدل ضمن داشتن استقامت بدنی بالا، ضدآب بوده و صدای خروجی آنها نیز بسیار قوی است. البته تفاوت‌هایی نیز میان این دو وجود دارد که برای نمونه می‌توان به عمر باتری شش ساعته مدل PH2 در برابر کارکرد ده ساعته باتری مدل PH4 اشاره کرد. دو مدل بعدی یعنی PH1 و PH3 بیشتر برای کاربری در فضای بسته مناسب هستند. مدل PH1 دارای قابلیت نورپردازی هم بوده و حتی می‌توان از آن به‌ عنوان چراغ خواب استفاده کرد. مدل PH3 نیز به‌دلیل داشتن رنگ‌های مختلف، گزینه‌ای جذاب برای کاربران مشکل‌پسند خواهد بود.

کاپشن هوشمند

فلکس‌وارم (Flexwarm) هوشمندترین کاپشنی است که تاکنون به بازارهای جهانی عرضه شده است. این کاپشن به چند حسگر داخلی و خارجی مجهز است که می‌تواند دمای بیرون و نیز درون کاپشن را تعیین کند. کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن این کاپشن که روی گوشی و نیز ساعت هوشمند قابل نصب است، دمای موردنظر را برای سه بخش اصلی این کاپشن یعنی قسمت سینه، کمر و نیز دست‌ها تعیین کند.

این کاپشن به یک باتری مجهز است که درون جیب آن قرار می‌گیرد و علاوه بر تامین انرژی موردنیاز برای گرم یا سرد کردن محیط داخلی کاپشن می‌تواند برای شارژ گوشی نیز به کار گرفته شود. فلکس‌وارم دارای چند حسگر خارجی است که می‌توانند دمای محیط را اندازه‌گیری کنند. در صورت تغییر دمای محیط نیز این کاپشن می‌تواند تغییرات لازم را در دمای درونی خود ایجاد کند. فلکس‌وارم 181 دلار قیمت دارد.

ربات نگهبان خانه

بیشتر سامانه‌های امنیتی خانه یا محل کار از تعدادی دوربین‌های مداربسته تشکیل شده‌اند که نمی‌توانند در صورت بروز هر نوع مورد مشکوک به کاربر هشدار دهند. در این میان، اتم (ATOM) می‌تواند بسیاری از کاستی‌های موجود را برطرف کند. اتم نخستین ربات امنیتی مبتنی بر فناوری تشخیص چهره است. کافی است این ربات، چهره‌ای ناآشنا و تعریف نشده را برای مثال در خانه‌ای که صاحبش در آن حضور ندارد، شناسایی کند. بلافاصله تصویر فرد ناآشنا به گوشی هوشمند صاحب خانه ارسال می‌شود. به‌ این‌ ترتیب کاربر می‌تواند با پلیس تماس گرفته یا حتی از طریق سامانه مستقیم ارتباطی با این ربات، به فرد ناشناس وارد شده به خانه به شکل صوتی هشدار دهد. ربات امنیتی اتم که از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای برای ثبت تصاویر محیط اطراف برخوردار است می‌تواند در تمام ساعات شبانه‌روز فعالیت کند. این ربات قرار است بزودی با قیمت 149 دلار به بازار عرضه شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها