لیمو ترش میوه‌ای سالم که مزایای فراوانی دارد از جمله خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش دهنده وزن، هضم کننده و تصفیه کننده کبد.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۷
10 دلیل قانع کننده برای نوشیدن آب لیمو ترش

به گزارش جام جم آنلاین ، لیمو ترش همچنین حاوی املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، ویتامین C، فلاوانوید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و با عفونت‌ها مقابله می‌کند.

کمک به هضم غذا

نوشیدن آب لیمو بهترین و ساده‌ترین روش برای حمایت از دستگاه گوارشی است به این صورت که لیمو به اسید معده در هضم پروتئین‌ها و افزایش تولید صفرا در کبد کمک می‌کند و به نوبه خود باعث تسریع هضم چربی‌ها و جلوگیری از اختلالات گوارشی از جمله یبوست می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب لیموترش ضد باکتری، ضد التهاب و غنی از ویتامین (C) و آنتی اکسیدان است که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. آب لیمو هنگامی که با آب ساده مخلوط شود باکتری‌های موجود در آن را از بین می‌برد.

تمیز کردن کلیه‌ها

لیمو ترش در مقایسه با بقیه میوه‌ها حاوی مقادیر بیشتری از سیترات است که در برطرف کردن سنگ کلیه و جلوگیری از تشکیل مجدد آن بسیار موثر است.

حفاظت از مفاصل و تقویت آنها

سیترات، سنگ کلیه را که حاوی کلسیم و کریستال‌های سنگی متشکل از اسید اوریک است از بین می‌برد. این نوع اسید که گاهی در مفاصل نیز یافت می‌شود از جمله عواملی است که باعث بیماری نقرس می‌شود، بنابرین لیموترش به برطرف کردن و جلوگیری از تولید آن کمک می‌کند.

هیدروژنیزه کردن بدن

آب لیموترش عمل هیدروژنیزه کردن بدن را انجام می‌دهد و به حفظ مایعات لازم در بدن انسان کمک می‌کند.

آب لیمو در سم زدایی موثر است

نوشیدن آب لیمو باعث افزایش ادرار شده در نتیجه به دفع آب اضافی، خروج آلاینده‌ها و سموم از بدن از طریق ادرار و فعال کردن روند سم‌زدایی کمک می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس

مخلوطی از آب لیمو با آب برای مراقبت از پوست بسیار مفید است، زیرا لیمو خاصیت ضدباکتری دارد و از بافت‌های سلول‌ها محافظت می‌کند، در نتیجه به عنوان یک مقوی برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار سودبخش است.

بهبودی غشاهای مخاطی معده

آب لیمو می‌توانید زخم معده را درمان کرده و در نتیجه غشای مخاط معده را دوباره ترمیم کند.

لیمو وزن را کم می‌کند

نوشیدن آب لیمو در کاهش وزن موثر است، خوردن پوست لیمو پس از شستن آن که سرشار از ماده پلیفینول است به سوزاندن چربی‌ها کمک فراوانی می‌کند بنا بر این می‌تواند نقش موثری در رژیم لاغری ایفا کند.

لیمو میوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها

لیمو ترش به عنوان یکی از مرکبات دارای املاح و نیز ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، فلاوانوید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت کرده با عفونت‌ها مقابله می‌ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مردانی
-
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
بنام خدا
معنی كلمات ( فراونی - مزثری - فلاوانوید و توقیت ) در متن چیست ؟
متشكرم
مردانی
-
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
جواب چی شد؟

نیازمندی ها