معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام بهره برداری صدها طرح عمرانی در هفته دولت، از عزم جدی برای مهار فقر و حاشیه‌نشینی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۶
خداحافظی سیستان و بلوچستان با حاشیه نشینی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سیستان و بلوچستان، علی اصغر جمشیدنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: 779 طرح عمرانی- خدماتی با اعتباری بالغ بر 459 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: طرح های قابل افتتاح هفته دولت امسال استان در مقایسه با هفته دولت سال گذشته از نظر کمی 90 درصد و از نظر ریالی 41 درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همزمان با هفته دولت طرح‌های بزرگ اقتصادی استان نظیر طرح‌های راه‌آهن با 610 کیلومتر طول و 45هزار میلیارد ریال اعتبار و طرح گازرسانی ایرانشهر- زاهدان با اعتبار 7هزار میلیارد ریال (700 میلیارد تومان) مورد بازدید مسئولان قرار گرفته است.

جمشید نژاد تصریح کرد: طرح های راهسازی با 725 کیلومتر در قالب 152 طرح و اعتبار سه هزار و 560 میلیارد ریال (356 میلیارد تومان)، طرح افزایش ظرفیت بندر چابهار با پیشرفت 85 درصد و طرح آبیاری با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان با 500 میلیون دلار اعتبار نیز مورد بازدید قرار گرفت که به نظر می رسد تا یک ماه آینده 10 درصد از طرح کشاورزی سیستان آماده واگذاری شود.

وی تاکید کرد: اگر به اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی نگاه می کنیم باید بعد ازشناسایی افراد تا زمان ترک و حتی بعد از آن نیز به اشتغال این افرادآسیب دیده کمک کنیم.

به گفته جمشید نژاد؛ بخشی از مشکلات مربوط به اعتیاد ، مستقیما به مردم و سازمان های مردم نهاد مربوط می شود که این سازمان ها باید بتوانند مجموعه توانمندی برای تاثیر گذاری روی افراد آسیب دیده ایجاد کنند.

کمک به حاشیه نشینان اولویت است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت حاشیه نشینی در سال جاری 30 درصد اعتبارات استان به رفع مشکلات مردم این مناطق اختصاص دارد.

جمشید نژاد افزود: شهرستان‌های زاهدان، چابهار، زابل و ایرانشهر به عنوان پایلوت در اولویت ساماندهی حاشیه نشینی قرار دارند.

وی تاکید کرد: افراد حاشیه نشین که به هر دلیلی مجبور به سکونت در این مکان شده‌اند باید از رفاه نسبی و امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی بهره‌مند شوند.

جمشید نژاد ادامه داد: دولت در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی و غیره توجه ویژه ای به این استان دارد که در آینده نزدیک نوید رونق و پویایی منطقه را می دهد.

وی با اشاره به توجه دولت به رفع کاستی های آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از پنج هزار و 260 نفر مجوز استخدامی در کشور هزار نفر به این استان اختصاص یافت و همچنین 2 هزار نفر به صورت حق التدریس، خرید خدمت و غیره در این نهاد مهم بکارگیری شدند.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح های کلان در سیستان و بلوچستان نظیر گازرسانی و غیره در آینده نزدیک زمینه اشتغال افراد زیادی در بخش های مختلف نظیر جوشکاری، لوله کشی و غیره فراهم می شود.

تالاب هامون جان می‌گیرد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در خصوص تالاب بین المللی هامون گفت : ثبت جهانی تالاب بین المللی هامون به عنوان ذخیره گاه زیست محیطی فرصت بهتری را برای حفاظت آن فراهم کرد به طوری که 2 کشور ایران و افغانستان باید از ظرفیت این تالاب بین المللی به بهترین نحو برای توسعه منطقه بهره گیرند.

جمشید نژاد افزود: با توجه به اینکه خشک شدن روز به روز این تالاب بین المللی مخاطرات فراوانی نظیر گرد و غبار برای 2 کشور به وجود می آورد توجه ویژه به این بخش ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به تبخیر بالای آب در منطقه سیستان گفت: اجرای طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال استان می تواند گامی موثر در راستای استفاده بهینه از منابع آبی موجود باشد.

جمشید نژاد افزود: هم اینک سد کجکی در ولایت هلمند افغانستان در فاصله 700 کیلومتری مرز ایران برروی رودخانه هیرمند آب این رودخانه را کنترل می کند و سد کمال خان نیز در ولایت نیمروز این کشور نزدیک مرز ایران در دست ساخت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مردم سیستان به علت خشک شدن تالاب بین المللی هامون علاوه بر پیگیری حق آبه، گزینه های دیگری وجود دارد که در صورت لزوم استفاده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها