یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از موفقیت پزشکان بیمارستان آیت الله طالقانی در درمان شکست مکرر لانه گزینی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۷۷۸
موفقیت پزشکان ایرانی در درمان یکی از دلایل ناباروری

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دکتر لیلا نظری از موفقیت تیم تحقیقاتی بخش ناباروری و IVF بیمارستان آیت الله طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های زنان در درمان «شکست‌ مکرر لانه‌گزینی» خبر داد و گفت: برخی افراد برای باروری نیاز به IVF دارند و متاسفانه بنا به دلایلی این اقدام با شکست مواجه می‌شود. در برخی افراد این شکست‌ها به دفعات مکرر اتفاق می‌افتد در نتیجه فرد نمی‌تواند تجربه یک بارداری را داشته باشد و تاکنون در دنیا هیچ درمان قطعی بر این افراد گزارش نشده است.

این فلوشیپ درمان ناباروری افزود: برای نخستین بار در دنیا تیم تحقیقاتی بخش ناباروری و IVF بیمارستان آیت الله طالقانی به سرپرستی دکتر ساغر صالح پور و دکتر شهرزاد زاده مدرس موفق به درمان شکست مکرر لانه گزینی با استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) شد.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه یادآور شد: فاکتورهای رشد پلاکتی از خون محیطی خود فرد گرفته می‌شود و سپس در فضای آزمایشگاهی پلاکت و گلبول‌های قرمز خون از یکدیگر جدا و تنها پلاکت که حاوی فاکتورهای رشد فراوان است به رحم مادر تزریق می‌شود.

وی افزود: نتایح تحقیقات انجام شده روی ۲۰ بیمار نشان داد ۱۸ خانم به کمک این روش توانستند بارداری داشته باشند و بکار بردن این روش برای آنها هیچ عارضه‌ای به همراه نداشته است.

نظری خاطرنشان کرد: تاکنون از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در حوزه‌های مختلف پزشکی مانند چشم پزشکی، ارتوپدی و... استفاده شده اما در حوزه شکست مکرر لانه گزینی در ناباروری و IVF برای اولین بار در جهان در بیمارستان آیت الله طالقانی انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها