مادر و پسر برای تصاحب ارثیه، با اجیر کردن آدمکش نقشه قتل پدر خانواده را اجرا کردند.
کد خبر: ۹۳۸۷۶۰
اجیر‌کردن آدمکش ‌70 میلیونی برای قتل پدر

به گزارش جام‌جم، ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه گذشته زنی با پلیس تماس گرفت و از حضور سه مرد سارق در خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر زنجان خبر داد.

ماموران کلانتری با حضور در آنجا، مشاهده کردند جسد مرد 47 ساله در اتاق خواب افتاده و خانه به هم ریخته است. ماموران به تحقیق از همسر 40 ساله مقتول پرداختند که به پلیس گفت: ما در خانه خواب بودیم که سه مرد چاقو به دست وارد خانه‌مان شدند. مرا به مرگ تهدید کرده و با به هم ریختن وسایل خانه از من خواستد پول و طلا‌های موجود در خانه را به آنها تحویل دهم.

یکی از آنها سراغ شوهرم رفت و او را کشت. دزدان پس از قتل از خانه فرار کردند.

دقایقی بعد کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی همراه تیم بررسی صحنه جرم با حضور در محل جنایت تحقیقات خود را آغاز کردند. همسر مقتول در بازجویی‌ها گفته‌های پیشین خود را تکرارکرد. اما دختر مقتول می‌گفت متوجه حضور سارقان نشده و نمی‌داند چرا و توسط چه کسی پدرش به قتل رسیده است.

این در حالی بود که در محل جنایت مردی به ماموران گفت که سارقان را هنگام فرار از این خانه دیده است.

ماموران قصد داشتند او را برای چهره‌نگاری به اداره آگاهی ببرند که مرد جوان سعی کرد از محل فرار کند. این رفتارش باعث شک کارآگاهان شد.

ماموران به تحقیق از مرد جوان پرداختند تا این‌که بعد از شش ساعت بازجویی، سرانجام به قتل مرد کارمند اعتراف کرد.

متهم 26 ساله به افسر تحقیق گفت: با پسر مقتول دوست هستم. او با وعده پرداخت 70 میلیون تومان از من خواست پدرش را به قتل برسانم. نیمه شب او در خانه نبود و مادر و خواهرش آنجا بودند. طبق نقشه آنها در را برای من باز گذاشتند. وقتی وارد خانه شدم، مرد میانسال را با چاقو کشتم و برای صحنه‌سازی وسایل خانه را به هم ریختم. با اعتراف این مرد، پسر و همسر مقتول هم با دستور قضایی بازداشت شدند. آنها در بازجویی مدعی بودند که مرد بازداشت شده دروغ می‌گوید و آنان با پدر خانواده اختلاف نداشته‌اند.

تحقیقات نشان می‌داد، همسر مقتول با شوهرش اختلاف داشته و پسر مقتول هم که مغازه‌ای را اداره می‌کرده، دچار مشکلاتی شده و بدهی صد میلیون تومانی داشته است.

همین سرنخ کافی بود که ماموران اطمینان یابند این مادر و پسر در اجرای نقشه قتل پدر خانواده نقش داشته‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، مادر و پسر به همدستی با یکدیگر برای تصاحب اموال پدر خانواده و ارثیه وی اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف مادر و پسر و ادامه تحقیقات از آنها مشخص شد نقشه را پسر خانواده طراحی کرده تا با قتل پدرش، زودتر به ارثیه خود برسد. بعد از آن موضوع را با مادرش در میان گذاشته و چون او نیز با شوهرش اختلاف داشته، با پسرش همدست شده و مرد آشنا را برای جنایت اجیر کرده‌اند.

وی افزود: این خانواده قصد داشتند با صحنه‌سازی، روند رسیدگی به پرونده را به سمت و سوی دیگری ببرند که با هوشیاری پلیس ناکام ماندند. این سه نفر دیروز صحنه جنایت را بازسازی و روانه زندان شدند.

وی با هشدار به خانواده‌ها از آنها خواست در صورت بروز مشکلاتی در زندگی‌شان، سعی کنند از بزرگان فامیل برای حل آن کمک بگیرند و تصمیم عجولانه و غیرمنطقی نگیرند که منجر به چنین حوادث تلخی شود و زندگی خود و دیگران را به مخاطره بیندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آخر زمون
-
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
كار به كجا رسیده !!!!!!!!

نیازمندی ها