معاون اول قوه قضائیه خبر داد:

محکومیت یکی از معاونان رئیس‌جمهور

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی گفت:‌ همه در این باره حرف زدیم، اما اینکه چه کردیم و چه می خواهیم بکنیم در عمل مشخص می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۶
آیا فقط 15 نفر حقوق نجومی دریافت می‌کردند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود گفت: مجلس در رابطه با این موضوع مشغول است و طرحی را در حال بررسی دارد که چندین جلسه هم درباره آن برگزار شد و این طرح در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد و مسئولان از دستگاه های مختلف از جمله قوه قضاییه برای بررسی آن دعوت شده است. ان‌شاء‌الله مجلس بتواند قانون جامع و بازدارنده ای را به تصویب برساند. کمیسیون اصل نود هم کارهای خود را انجام می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: آنچه که در رابطه با اقدامات دولت نقل شده این است که گفته اند ما 15 نفر را عزل و جابجا کردیم و یکسری هم استعفا دادند و البته یک مصوبه ای را هم دولت گذراند و متعاقب آن بخشنامه برای تعدادی از مدیران کرد تا سقفی را تعیین کند و از این به بعد مبلغ اضافی کسی دریافت نکند که این کار مثبتی بود.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: کار دیگر این بود که گفته اند سعی می‌کنیم کسانی که متخلف‌اند و جرمی را انجام داده اند به قوه قضاییه معرفی کنند که تا این لحظه یک مورد از ناحیه دولت هم به قوه قضاییه معرفی نشده و همچنین بیان نشده که چقدر افراد پول را برگردانده اند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه ما گزارش رسمی و غیررسمی در این جهت که فردی از ناحیه دولت در رابطه با این موضوع خلاف کرده باشد و به قوه قضاییه معرفی شده باشد نداشته‌ایم، ادامه داد: آیا واقعا این 15 نفر بودند که حقوق غیرشرعی و غیرقانونی دریافت می‌کردند؟ این سئوال برای من هم وجوددارد که فقط این 15 نفر بوده اند.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر فقط مبلغ بالا بود و گفته شده ماهانه این افراد حدود 40 تا 50 میلیون دریافت می‌کردند که از چند هیأت مدیره حق جلسه می گرفتند، مسلما بیش از 15 نفر بوده اند. اگر ملاک این بوده که حقوق و مزایا که زمینه وام های سنگین با بهره یک درصد بوده است باز هم بیش از 15 نفر هم هستند؛ لذا واقعا روشن نیست اگر 15 نفر جهت خاصی را داشته اند و دیگران نداشته‌اند، آن جهت چه بوده است.

وی تصریح کرد: از قول آقایان گفته شده که ما به خلاف قانونی نرسیدیم و به قوه قضاییه هم معرفی نمی کنیم؛ لذا آیا همین 15 نفر بوده‌اند که این اقدام را انجام داده اند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: به نظرم قوه قضاییه در این زمینه شتابی را که باید داشته باشد نداشته و با توجه به اهمیت موضوع و آزرده خاطری که مردم شده اند و کارهای فوق العاده که باید انجام می شده، نشده است.

نباید نگران امحای کالای قاچاق بود

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری‌اش خطاب به خانواده ها متذکر شد:‌ افرادی با جعل مدرک سراغ طیف های مختلف اعم از افرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند و یا آنهایی که مشکل دارند، می‌روند و از آن‌ها اخاذی کرده و سرشان را کلاه می گذارند. این افراد دستگاه و مسئولان را بدنام می‌کنند و نیز مردم را هم به زحمت می اندازند لذا مردم مواظب باشند که فریب این افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند.

وی افزود:‌ بعضی از این افراد خود را منتسب به مسئولان می‌کنند و در مسجد نشسته و کنارشان عکس می گیرند و یا در راهپیمایی کنار مسئولان عکس می گیرند که ملاک در این زمینه عکس گرفتن نیست. در همین هفته های اخیر فردی خود را قضایی معرفی می کرد و از مردم ارز، سکه و طلا می گرفت تا وجه آن را پرداخت کند که در همین رابطه دو نفر دستگیر شدند. این موضوع مشخص می‌کند که این افراد شیاد و کلاهبردارند.

محسنی اژه‌ای همچنین به خانواده ها متذکر شد که حواسشان باشد تا فرزندان‌شان در دام قاچاقچیان اعم از قاچاقچی مواد مخدر و غیر مواد مخدر قرار نگیرند و در این رابطه مراقب باشند.

وی افزود: اگر یک سرپرست خانواده‌ای پول سنگینی را آورد همسر و فرزندانش مراقب باشند و فقط آن وسیله یا وجه نقد را نبینند و امکان دارد فردا در همین رابطه گرفتار شوند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در مرداد ماه امسال 18 تن انواع مواد مخدر کشف شد گفت: گفتن این تعداد ساده است ولی این تعداد از مواد مخدر می‌تواند جمعیت زیادی را نابود و چندین نفر را به کام مرگ برساند.

وی در رابطه با سایر قاچاق اعم از قاچاق کالا گفت: خانواده ها به هوش باشند که در رابطه با قاچاق کالا هم گرفتار می شوند و به زندان می افتند، چه بسا در قاچاق کالا افرادی بوده اند که به اعدام محکوم شده اند. ما به دادستان ها می گوییم که با قاچاق اعم از قاچاق کالا و غیرکالا برخورد جدی کنند چرا که زیان و ضرری که قاچاق کالا برای کشور دارد بسیار بالا است و به جدیت با آن مبارزه کنند و از امحای کالای قاچاق نگران نباشند.

محسنی اژه‌ای افزود: دادستان‌های ما اعم از دادستان تهران و سایر دادستان ها مضایقه نکنند که اگر کالایی امحا شود چه بکنند. نگویند که کالا قیمت دارد مگر ساختمانی تخریب می‌شود و حکم قلع و قمع دارد ، قیمت ندارد. مسلما کالای قاچاق ضررش بیش از ساختمان غیرمجاز است. نگویید ماشین لوکس است و می خواهیم آن را عودت بدهیم. نمی توانید آن را عودت بدهید و نمی توانید آن را صادر کنید، مگر کالای قاچاق را می‌توان مسترد کرد؟

بازداشت عامل نفوذی در تیم مذاکرات هسته‌ای

وی در رابطه با سئوال خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه اخیرا یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عامل نفوذی در تیم مذاکرات هسته‌ای که فرد جاسوس بوده و دو تابعیتی هم بوده اظهاراتی داشته، آخرین وضعیت این پرونده چیست؟ پاسخ داد: اصل دستگیری درست است . اتهاماتی که شما مطرح کردید اینکه اثبات شود یا نشود مورد دیگری است، ولی اصل تحت تعقیب قرار دادن و با قرار وثیقه آزاد شدن این فرد صحیح است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده موسوم به شیخ استخاره پاسخ داد: پرونده در دادسرای ویژه روحانیت است، اما در این مورد گفته اند حکم فرد اجرا نشده و در زندان است؛ از جزئیات خبر ندارم.

رسیدگی به ماجرای فایل صوتی

محسنی اژه‌ای در رابطه با سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرتان در رابطه با فایل صوتی که اخیرا منتشر شده چیست؟ گفت:‌ امام بزرگوار ما آنچنان مقید به موازین بود که همه دوست و دشمنان می دانستند که کوچکترین تخلفی از موازین شرعی نمی کردند و آنچه انجام دادند واقعا صحیح بوده. در رابطه با فایل صوتی مراجع مربوطه در حال بررسی هستند. سال 65 بود از جمله قتل هایی که گروه مهدی هاشمی انجام داد یک پدر و پسر بود. آن زمان پرونده قضایی اش را من انجام می دادم وقتی اعتراف کردند و محل جنازه ها را گفتند به آنجا رفتیم که فیلم برداری هم شد و همین آقایی که در همین فایل صوتی صحبت کرده معترض بود که چرا به مردم این موضوع را اطلاع دادید. در آن زمان قرار بر کشتن پدر بود که هنگامی به مهدی هاشمی می‌گویند پسر هم هست می‌گوید، پسر را هم بکشید.

معوقه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی یک فرد به بانک ملت

سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت یک متهم جدید در پرونده بانک ملت خبر داد و گفت: با بازداشت این فرد، هم اکنون ۵ نفر در ارتباط با این پرونده در بازداشت به سر می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار کرد: تاکنون 420میلیارد تومان از وجوهی که در این پرونده مورد تصرف واقع شده بود متوقف شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال تسنیم که گفته می‌شود فردی به نام مالامیری حدود سه هزار و 700میلیارد تومان از بانک ملت تسهیلات دریافت کرده و هم اکنون معوقات وام وی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان شده و از کشور نیز فرار کرده است، گفت: اینکه این فرد چه مقدار تسهیلات گرفته الان اطلاع دقیق ندارم، اما معوقات تسهیلات وی یک هزار و 200میلیارد تومان است و بعد از این معوقات نیز تسهیلات ارزی دریافت کرده بود که اگر به ریال تبدیل کنیم یک هزار و 200 میلیارد تومان می‌شود و در مجموع دو هزار و 400 میلیارد تومان معوقات قبلی و بعدی این فرد است.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به متواری شدن یکی دونفر در این پرونده گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام به نفع خودشان است که به کشور بازگردند و این به آن معنا نیست که اگر بازگشتند به پرونده‌شان رسیدگی نمی‌شود و چنین قولی نمی‌دهیم بلکه قول می‌دهیم بازگشتشان قطعا به نفعشان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
سرگرد
-
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
آقا جان مدیونی اگه فكر كنی نوبخت داره روی حقوق های نجومی ماله میكشه*** وقتی میگه 15 نفر بودن یعنی 15 نفر بودن دیگه
حمزه
-
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
چرا در مورد نابود شدن اطلاعات سایت مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اطلاع رسانی نمیشود
آیا این موضوع سهل انگاری بوده است یا خرابكاری
مدت یك ماه است كه كارمندان این بخش در حال وارد كردن اطلاعات بصورت دستی و تطبیق اطلاعات برای سایت جدید هستند
(همین چند وقت پیش بود كه اطلاعات 20 میلیون مشترك یكی از اپراتورهای همراه لو رفت - آیا باید منتظر افتضاح بزرگتری باشیم)
شعبون بامخ
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
در هر جای دنیا این فساد باشد كل دولت عوض میشود ، در حالی كه دولت مثل اینكه طلبكار هم شده !
حسین
-
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
فساد همه گیر شده فقط باید مجلس و قوه قضا وارد بشوند.
روح الله
-
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
این قضیه كشتن پدر و پسر به دستور مهدی هاشمی چی بوده؟یعنی دستور به قتل دو نفر داده و بعد محاكمه نشده؟
اكبر
-
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
ما به قوه قضاییه اعتماد داریم از اقای محسنی اژه ای میخواهیم كه خسته نشید ومحكم جلوی این قلدرها بیاستید ملت از شما حمایت میكند.
محمد
-
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
دولت در عرض چند دقیقه تمام اطلاعات سایر كرات رو میدونه یعنی نمیتونه با چند نفر مقابله بكنه؟!!
بیچاره
-
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
حاج آقا خسته نباشید.ول كن این پرونده هایی كه متهمینش پشت این و اون قایم میشن.برو سراغ آفتابه دزدها كه تو زندان هستند.برو ببین ضبط دزد، لاستیك دزد ، قالپاق دزد...
و... جایی هست پدرش را در بیار همون هایی كه بخاطر شكم گرسنه فرزندانشان دست به دزدی زدن،نه پارتی دارن،نه كسی كه پشتش قایم شن وقتی هم برن زندان برای همیشه فراموش میشن،نه این كه مثل شهرام خان جزایری....و مرتضوی....وامثالهم باعث دردسرتون شن.... خلاصه كه دزدهای رده بالا كه دزد نیستن شریكهای مالی بیت المال هستن سهم خودشون را ور میدارن ما كه نباید ناراحت شیم
جانبازو بازنشسته
-
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
همه ملت و مردم می دانند كه تعداد افرادی كه حقوق های نجومی می گرفته اند 15 فر نبوده بلكه این خبر مضحك می باشد و خود دولت تدبیر وامید خوب می داند كل بدنه دولت ومدیران و استانداران و روسای بیمارستان و000می باشند آیا این ها 15 نفر می باشند دولت خودش را به ندانم كاری زده و مردم راساده فرض كرده
محمد
-
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
جناب اژه ای عزیز من كاری به بحث این حقوق ها و دكل ها و نفتكش ها و هزاران میلیارد چپاول شده دیگه ندارم اما می دونم بخاطر ٢ میلیون تومان بالای یكساله درگیر شورای حل اختلاف هستم و تا به الان بعد یكسال دوبار رای صادر شده و اون هم به اشتباه !!!! و قاضی میگه یه لایحه بنویس تصحیح كنیم و باز هم در رای استباه !!! دو میلیون با اینهمه مستندات یكسال زمان نباید ببره ، شما اول مشكلات دستگاه قضا كه بعضا زندگی مردم به یه حرف و رای یك قاضی بنده رو درست بفرمایید بعد به این مسائل بپردازید !!! قاضیتون حتی وقت نمیذاره یك پرونده رو كامل بخونه و سپس رای صادر كنه این فاجعه است
همی
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
آقای اژه ای از آقای نوبخت بخواهید سرمایه های نظام را نام ببرند ، مطمئنا كار شما برای پایان دادن به حقوق های نجومی راحتتر خواهد بود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها