برای نخستین بار، یک تیم فصل جدید بوندس لیگا را با برتری 6 بر صفر آغاز کرد

آتش‌بازی بایرن در شب افتتاحیه

یک شروع رویایی برای بایرن مونیخ در آغاز فصل جدید بوندس لیگا. باواریایی‌ها با شش گل وردربرمن را در هم کوبیدند تا ثابت کنند بهتر از هر تیم دیگر راه دروازه این حریف را بلدند.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۱

در پنج سال اخیر این هشتمین بار است که بایرن با نتیجه‌ای پرگل وردربرمن را درهم می‌کوبد. دیدار سال گذشته آنها که هیچ وقت از خاطر نمی‌رود. دیداری که لواندوفسکی با زدن پنج گل در کمتر از 9 دقیقه نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کرد. بازی رفت پارسال هم 4 بر صفر به سود بایرن تمام شده بود، تا تیم مونیخی در دو بازی رفت و برگشت 9 گل به وردربرمن زده باشد. و این داستان در چهار بازی قبلی آنها نیز به نوعی تکرار شده بود؛ 6 بر صفر، 5 بر 2، 7 بر صفر و 6 بر یک. به عبارتی با احتساب پیروزی 6 بر صفر بایرن در بازی جمعه‌شب، مونیخی‌ها در هشت بازی اخیر خود مقابل وردربرمن 40 بار دروازه این تیم را باز کرده‌اند.

اما روند بازی جمعه‌شب. ژابی آلونسو درست مانند فصل گذشته، اولین گل فصل بوندس‌لیگا را به ثمر رساند و با یک ضربه دیدنی در دقیقه 9 تیمش را پیش انداخت. در ادامه لواندوفسکی در دقایق 13 و 46 اختلاف را به سه گل رساند و لام در دقیقه 66 و ریبری در دقیقه 73 برتری بایرن را باشکوه‌ترکردند. در نهایت لواندوفسکی هت‌تریک خود را در دقیقه 77 رقم زد و برتری 6 بر صفر میزبان قرمزپوش را به وجود آورد. پیش از این سابقه نداشت تیمی با این اختلاف در نخستین بازی فصل بوندس‌لیگا به پیروزی برسد، اما حالا باید این موفقیت را به نام کارلو آنچلوتی نوشت. سرمربی این فصل بایرن پس از پیروزی قاطع تیمش در هفته نخست بوندس‌لیگا بر تفاوت‌های میان شیوه بازی تیم خودش و بایرن مونیخ سه فصل اخیر تأکید کرد و گفت: ما در این بازی شروع بسیار خوبی داشتیم. خیلی سریع گل زدیم و کاملاً بر بازی مسلط بودیم. واقعاً خوشحالم، چون از تیمم یک بازی بسیار خوب دیدم. در واقع، من در این تیم تغییرات کوچکی اعمال کرده‌ام، چون بایرن مونیخ تیم فوق‌العاده‌ای است. ما فقط سعی کردیم مستقیم‌تر بازی کنیم.

آنچلوتی سپس به تمجید از مهاجم لهستانی تیمش، لواندوفسکی که در نخستین بازی‌اش در فصل جدید بوندس‌لیگا هت‌تریک کرد پرداخت. کارلتو درباره لواندوفسکی که هفته گذشته نیز در اولین بازی این فصل خود برابر کارل زایس در جام حذفی آلمان هت‌تریک کرده بود، گفت: او بازیکنی استثنایی است و همیشه در محوطه جریمه آماده گلزنی است.

رکورد خاص لواندوفسکی

مهاجم 28 ساله سرخپوشان مونیخی به رکورد خاصی با بایرنی‌ها دست یافت. روبرت لواندوفسکی با سه گلی که در بازی جمعه شب به‌ثمر رساند، به رکورد 50 گل بوندس‌لیگایی در 64 بازی با پیراهن بایرن مونیخ رسید. به این ترتیب لواندوفسکی به اولین بازیکنی تبدیل شد که با کمترین بازی ممکن به رکورد 50 گل با بایرن مونیخ می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها