مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار شیراز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۷۳۶۴
افتتاح بزرگترین مرکز توانبخشی و فرهنگی جنوب کشور در شیراز

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از شیراز، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بزرگترین مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در شهر شیراز را در آغاز هفته دولت افتتاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با بیان اینکه این مرکز در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع و زیر بنای 18 هزار و 500 متر مربع در دو بخش توانبخشی و اقامتی و فرهنگی – ورزشی ساخته شده است؛ افزود: مجتمع توانبخشی به 114 تخت با ظرفیت درمان و اقامت سالانه 40 هزار نفر ، شامل مجموعه های فیزیوتراپی، آب درمانی و ارتروز و پروتز مجهز است که در بخش های فیزیوتراپی و آب درمانی ظرفیت خدمات رسانی به سالانه 280 هزار نفر می‌رسد.

حجه الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی گفت : برای ساخت این مرکز ، به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی ایثارگران جنوب کشور حدود 270 میلیارد ریال هزینه شده است و می توان گفت بهترین امکانات بروز و کامل ترین آنها در میان استان های کشور در این مرکز مستقر شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی از سال 86 در کشور گفت: استانداری فارس تنها استانی است که به تعهد خود در این زمینه عمل کرده است. البته مقرر شده بود نیمی از هزینه های ساخت این مراکز را بنیاد شهید و نیمی دیگر را استانداری ها تقبل می‌کنند.

شهیدی گفت: خدمات رسانی این مرکز سه روز در هفته به ایثارگران و سه روز در هفته به عموم مردم خواهد بود و در این زمینه تفاهم نامه ای قرار است با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این امکان فراهم است که خانواده شهدا و ایثارگران به مدت 10 روز اعضای خانواده خود را که به دلیل درصد بالای جانبازی و یا کهولت و بیماری، امکان مسافرت ندارند در این مرکز اسکان دهند و در پایان مسافرت، والدین یا سرپرستان خود را تحویل بگیرند.

وی افزود:با توجه به پایان دوره آزمایشی چهار ساله اجرای قانون جامع ایثارگران در دی ماه 95، لایحه ای با هدف بازنگری در این قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

شهیدی همچنین از پرداخت معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدا در9 استان کشور خبر داد و گفت: در سایر استان ها نیز تا پایان امسال این معوقات پرداخت می شود و به طور مشخص، نیمی از معوقات پایان خدمت ایثارگران و خانواده شهدای استان فارس در 10 روز آینده و باقیمانده آن تا پایان امسال به حساب آنها واریز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها