رئیس مرکز مطالعات بین‌الملل خلیج فارس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

طرح آمریکایی نجات موصل یعنی فروپاشی عراق

رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

توان دریایی ایران در خلیج فارس بازدارنده است/ بازی عربستان با مهره‌های سوخته

رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس با انتقاد از تحرکات یک جانبه و یارگیری عربستان در منطقه خلیج فارس، در خصوص عواقب اتحاد آل سعود با کشورهای مخالف ایران هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۸
توان دریایی ایران در خلیج فارس بازدارنده است/ بازی عربستان با مهره‌های سوخته

روزبه پارساپور در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: تحولات منطقه خلیج فارس سمت و سوی خوبی ندارد و بیشتر به سمت تقابل در حرکت است. مداخله عربستان در امور داخلی کشورهای یمن، بحرین، عراق و سوریه بذر نفاق و ناامنی را در منطقه ترویج می‌دهد.

وی افزود: ریشه درگیری‌ها در منطقه به تضاد در اندیشه و عمل برمی‌گردد که در قالب مسائل ژئوپلتیک قابل بررسی است. البته اختلاف دیدگاه بین تشیع و اهل سنت ریشه تاریخی دارد اما این که به تازگی دستاویز برخی کشورها قرار گرفته جای سوال است.

پارساپور با اشاره به ترویج ایران‌هراسی در منطقه گفت: عربستان با همکاری برخی کشورهای مزدور در راستای همگرایی با مخالفان ایران از اسرائیل و برخی مهره‌های سوخته حمایت می‌کند. برگزاری همایش مشترک با منافقین در فرانسه و تحریک قومیت‌های مرزی ایران اوج کینه توزی آل سعود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران اظهار داشت: در حوزه خلیج فارس نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران به خوبی از عهده وظایف خود برآمده‌اند و تمام تحرکات را زیر نظر دارند. البته قدرت نظامی ایران بازدارنده است، این توانمندی بارها به اثبات رسید و سربازان میهن اسلامی با اقدام مناسب توطئه دشمنان را خنثی کردند.

پارساپور تاکید کرد: اتحاد نوین عربستان و آمریکا با هدف حمایت از تروریست در منطقه ایجاد شده و تقابل غیرمستقیم با ایران تلقی می‌شود. در حال حاضر مشاوران نظامی آمریکا آموزش نیروهای سعودی به منظور سرکوب انقلابیون یمن را برعهده دارند.

رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس خاطرنشان کرد: قدرت موشکی ایران بالاست و بازدارندگی آن فرامنطقه‌ای است. بنابراین به کمک نظامی کشورهای دیگر از جمله روسیه نیازی نیست زیرا تجربه ثابت کرده روس‌ها شریک قابل اعتمادی نیستند و هرگونه همکاری با این کشور باید با دقت و آینده‌نگری باشد. البته بحث داعش جداست و با توجه به گستردگی بحران در عراق و سوریه همکاری با روس‌ها برای سرکوب تکفیری‌ها توجیه پذیر است.

رضا گلین شریف دینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
روح الله
-
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۱
۰
امریكا كه مثلا خری هست رو پالون انداختیم داریم سواری میگیریم رزیم سعودی كه كرمی بیش نیست
جارجار
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
روح الله مثل بچه ابتدایی صحبت میكنی واقعا كه
رضا شكوهی
-
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
روح الله شما چند سالته.
داریوش
-
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۱
درود فراوان بر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران و پلیس دریابانی ایران - دشمنان كوچكترین خطا را انجام دهند جهنم سوزانی را برایشان رقم خواهیم زد تا درس عبرت باشد در تاریخ ننگینشان , دوران زورگویی و قلدر بازی به سر رسیده امروز مردم آزاده , متفكر و آگاه پاسخ دردناكی به ابر قدرتهای پوشالی میدهند .
رضا حسینی پور
-
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۱
همینطور كه از اسم این دریا مشخص است و تاریخ چند هزار ساله ایرانی ها در این دریا جای تردیدی نیست كه متجاوزان آمریكایی و مزدوران سعودی با چنین رویكرد ضد ایرانی جایی در خلیج فارس ندارند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها