مجوز ذخیره اورانیوم فراتر از برجام داده شده است

گزارش موسسه آمریکایی در خصوص معافیت های «محرمانه» هسته‌ای ایران

ادامه تناقض گویی های آمریکایی ها درباره توافق با ایران

تونر: توافقات با ایران براساس اعتماد نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ما توانسته ایم در مورد برنامه هسته ای و در دیگر عرصه ها با آنها (ایران ) به توافق برسیم اما این توافقات براساس اعتماد صورت نگرفت.
کد خبر: ۹۳۶۸۲۷
تونر: توافقات با ایران براساس اعتماد نیست

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: توافقات با ایران براساس اعتماد نیست.

مارک تونر در نشست خبری شب گذشته به پرسشی درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و پرداخت پول به ایران پاسخ داد.

خبرنگاری پرسید: شما گفتید که پول را پرداخت نکردید چون نگرانی داشتید که مبادا ایران در تحویل دادن زندانیان به حرف خود عمل نکند.

مارک تونرگفت: درست است.

خبرنگار پرسید: چه چیزی باعث شد که شما چنین برداشتی داشته باشید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما تلاش می کردیم اطمینان یابیم که اتباع آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، در امنیت کامل در داخل هواپیما و خارج از حریم هوایی ایران قرار دارند. در لحظات آخر، از چنین معاملات پرریسکی، چنین چیزهایی رایج است ، منظورم از معامله این است که ما نیز درحال آزاد کردن(زندانیان) بودیم.

وی افزود: ما توانسته ایم در مورد برنامه هسته ای شان، درباره تسویه حساب مالی مربوط به لاهه و در دیگر عرصه ها با آنها به توافق برسیم اما این توافقات براساس اعتماد نیستند.

در سوریه از نیروهای آمریکایی دفاع می کنیم؟!

وی با اشاره به حملات هوایی ارتش سوریه در شهر حسکه و نزدیکی محل استقرار نیروهای ویژه آمریکا گفت هر جا نیروهای آمریکایی احساس کنند در معرض خطر قرار دارند واکنشی متناسب از خود نشان خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: گرچه برخی از این حملات هوایی در نزدیکی منطقه عملیاتی نیروهای آمریکایی صورت گرفته اند اما این بدان معنا نیست که نیروهای آمریکایی در آن منطقه درگیر جنگ هستند؛ «نقش ما در شمال سوریه آموزش و مشاوره به نیروهای دموکرات سوریه است که در مکان های مختلف صورت می گیرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها