وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف یارانه بیش از 200 هزار نفر در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این روند تا جایی که به برهم خوردن زندگی مردم منجر نشود و مقدورات اجازه دهد، ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۱

علی ربیعی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که حذف یارانه پردرآمدها، مصوبه مجلس شورای اسلامی است، گفت: براساس این مصوبه، دولت مکلف است امسال یارانه 30 میلیون نفر از افراد جامعه را حذف کند.

ربیعی پرداخت یارانه را به همه مردم در سال‌های گذشته رویکردی غلط توصیف کرد و افزود: از آنجا که یارانه‌ها هدفمند توزیع نشد، مسئولان تصمیم گرفتند یارانه پردرآمدها را حذف کنند.وی گفت: یارانه‌ها قرار بود به افرادی داده شود که زندگی آنان با افزایش قیمت‌ها با مشکلات معیشتی روبه‌رو می‌شد تا از این طریق توانایی این گروه از افراد جامعه افزایش یابد.

وزیر تعاون، پرداخت یارانه به همه ایرانیان را غیرکارشناسی و ناعادلانه دانست و افزود: متاسفانه با این رویکرد دولت نتوانست خدمات خود را در حوزه‌های دیگر مانند ایجاد شغل در جامعه افزایش دهد.

ربیعی حذف یارانه پردرآمدها را موضوعی ضروری اعلام و تاکید کرد: دولت برای ایجاد عدالت در جامعه ناچار است که این رویکرد را دنبال کند. وی با بیان این‌که این سیاست هرگز مشمول افراد کم‌درآمد نخواهد شد و حمایت از این افراد از مهم‌ترین وظایف دولت است، گفت: دولت در سال‌های اخیر طرح‌های درمان رایگان، مسکن اجتماعی و امنیت غذایی را برای افراد نیازمند اجرا کرده است. وزیر تعاون با اشاره به راه‌اندازی نظام پاسخگویی به اشتباهات صورت گرفته در این وزارتخانه افزود: با راه‌اندازی این سامانه افرادی که اشتباهی نامشان از فهرست یارانه بگیران حذف شده است، می‌توانند اعتراض‌های خود را سریع اعلام کنند تا بلافاصله یارانه آنان پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها