مرد جوان یک روز بعد از طلاق، جنایت هولناکی را رقم زد. او پس از کشتن همسر سابقش، خودکشی کرد.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۸

هفته گذشته افراد ساکن درروستای گنجه‌ای شهر یاسوج با شنیدن صدای شلیک چند گلوله سراسیمه از خانه‌هایشان خارج شدند. آنها مردی را دیدند که سلاح کلاشینکفی به دست داشت و هراسان با خودروی پرایدی از روستا دور شد. چند نفری از اهالی روستا او را تعقیب کردند تا شاید مانع فرارش شوند که موفق نشدند. در ادامه چند نفر از اهالی روستا واردخانه همسایه‌شان شدند و مشاهده کردند دختر جوان آنها بر اثر اصابت شلیک گلوله از پای درآمده و وسایل خانه هم به هم ریخته است. با گزارش موضوع این جنایت به پلیس، دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم همراه کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهر یاسوج و بازپرس جنایی در محل جنایت حاضر شدند. بررسی‌های تیم تحقیق نشان می‌داد زن جوان با شلیک سه گلوله از پای درآمده است. در ادامه با تحقیق اولیه از خانواده وی، معلوم شد از مدت‌ها پیش میان دخترشان و داماد خانواده اختلاف و درگیری به وجود آمده و این زوج پس از ماه‌ها درگیری، روز قبل با حضور در دادگاه خانواده از یکدیگر جدا شده‌‌اند. گمان می‌کنند عامل این جنایت دامادشان باشد.

در این مرحله ماموران با تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند مشخصاتی که آنها در اختیار پلیس قرار داده‌اند، با مشخصات شوهر سابق مقتول مطابقت دارد. با اطلاعات به دست آمده، جست‌وجو برای دستگیری او آغاز و دستور توقیف خودروی وی نیز صادر شد.

ماموران ابتدا به خانه متهم به قتل فراری رفتند که مشخص شد او آنجا را ترک کرده و خانواده‌اش از ماجرای این جنایت خبری ندارند . جست‌و‌جوها برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا این‌که ساعاتی بعد ماموران مطلع شدند خودروی پرایدی که در تعقیبش هستند به ته دره تنگ گنجه‌ای شهر یاسوج سقوط کرده است. کارآگاهان جنایی، همراه گروهی از امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی در آنجا حاضر و متوجه شدند راننده بر اثر حادثه سقوط در دم جان باخته است. بررسی‌های پلیسی نشان داد این مرد همان قاتل فراری بود که بعد از جنایت، به زندگی‌اش پایان داده است. با هماهنگی قضایی جسد متهم به قتل به پزشکی قانونی و خودروی او نیز به پارکینگ پلیس منتقل شد.

سرهنگ خداکرم پاکروان، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره به جام‌جم گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد مردجوان بعد از جدایی از همسرش به دنبال انتقام‌گیری از وی بوده که با تهیه سلاح کلاشینکفی که ده گلوله داشته، مقابل خانه پدرزن سابقش رفته و با دیدن همسر سابقش او را کشته است. سپس با انداختن خودرویش به ته دره اطراف روستا خودکشی کرده است. در بازرسی از محل کشف جسد متهم به قتل، سلاح کلاشینکف مورد استفاده وی نیز کشف شد.

بخشش مادر؛ مرد اعدامی را نجات داد

مرد موادفروش که پس از درگیری با معتادی او را به قتل رسانده بود، پس از شش سال با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت. قضات دادگاه پس از محاکمه او از جنبه عمومی جرم، رای به آزادی قاتل دادند.

رسیدگی به این پرونده از شهریور 89 و به دنبال درگیری مرگبار در یکی از محله‌های جنوب تهران آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل حادثه با جسد مردی رو‌به‌رو شدند که با ضربه چاقو به سینه‌اش از پا درآمده بود. تحقیقات نشان داد مقتول برای خرید موادمخدر سراغ یکی از فروشندگان آمده بود که به دلیل نداشتن پول با مرد قاچاقچی درگیر و توسط او به قتل رسیده بود.

در ادامه قاتل دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌ها گفت: امروز مقتول برای خرید موادمخدر سراغ من آمد، اما پولی نداشت. به او گفتم مواد ندارم و از اینجا برو. اصرار کرد که به او پول بدهم تا از جای دیگر مواد تهیه کند. چاقویی برداشتم تا با تهدید او را دور کنم. خواستم ضربه‌ای به دستش بزنم که دستش را کشید و چاقو به سینه‌اش اصابت کرد و مرگ او را رقم زد.

متهم به قتل مهر 90 در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم قصاص هم در شعبه 16 دیوان‌عالی کشور به تائید رسید.

با گذشت شش سال از این جنایت و در حالی که قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، مادر مقتول از اجرای قصاص گذشت کرد و قاتل فرزندش را بخشید.

روز یکشنبه قاتل از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت که در دفاع از خود گفت: من نمی‌خواستم مرتکب قتل شوم. فقط می‌خواستم او را بترسانم. شش سال است که در زندان هستم و برای پرداخت دیه و کسب رضایت، خانواده‌ام تمام دار و ندار خود را فروخته‌اند. در این مدت سعی کردم به گذشته فکر کنم و اگر آزاد شوم زندگی جدیدی را شروع می‌کنم.

پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شده و او را به شش سال حبس محکوم کردند. با این رای، مرد زندانی آزاد می‌شود.

کشف جسد سوخته در زانتیا

کشف جسد سوخته مردی در خودروی زانتیایش، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی اسلامشهر را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرد.

به گزارش جام‌جم، شامگاه بیست و دوم تیر امسال مردی هنگام عبور از خیابان بهار حوالی فیروز بهرام مشاهده کرد خودروی زانتیایی در حال سوختن است. او سریع با آتش‌نشانی تماس گرفت . آتش‌نشانان با حضور در محل، شعله‌های آتش را خاموش و جسد سوخته مردی را داخل آن مشاهده کردند. در ادامه با حضور ماموران کلانتری 13 گلدسته و کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر تحقیقات آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد این مرد به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت برای این که ردی از خود برجای نگذارند، جسد او را همراه خودرویش به آتش کشیده‌اند. با گزارش این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای اسلامشهر، جسد سوخته برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

با بررسی شماره پلاک خودرو نیز مالک آن به نام محمدحسن 43 ساله شناسایی شد. همسر این مرد پس از حضور در پلیس آگاهی جسد شوهرش را شناسایی کرد.

همسر مقتول به افسر تحقیق گفت: شوهرم کارگاهی در چهاردانگه داشت. هر روز صبح برای کار به آنجا می‌رفت و شب هم به خانه‌مان در غرب تهران بازمی‌گشت. شب حادثه با طولانی شدن غیبت او، با تلفن همراهش تماس گرفتم که خاموش بود. بعد هم پلیس تماس گرفت و از قتل او خبر داد.

تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت در پلیس آگاهی اسلامشهر ادامه دارد.

نابینا شدن پایان درگیری 2 برادر

درگیری دو برادر باعث کوری چشم یکی از آنها و محاکمه برادر دیگر به عنوان متهم در دادگاه جنایی شد.

یکشنبه جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد. در ابتدای این جلسه شاکی برای برادرش درخواست قصاص کرد و گفت: من و برادرم مدت‌ها بود با هم درگیری داشتیم و او پرخاشگری می‌کرد.شب حادثه وقتی به خانه آمدم، برادرم مقابل در منتظر من بود. وقتی مرا دید، میله‌ای آهنی برداشت و به طرفم آمد. چند ضربه به من زد و فرار کرد. اعضای خانواده‌ام مرا به بیمارستان بردند که بعد از سه روز پزشکان اعلام کردند باید یکی از چشم‌هایم را تخلیه کنند.

رئیس دادگاه: حاضر به گذشت نیستید؟

شاکی: اگر یک بار عذرخواهی می‌کرد یا ابراز پشیمانی می‌کرد، او را می‌بخشیدم. او بعد از این ماجرا ماشین‌هایش را فروخت و از کشور خارج شد اما بعد از مدتی بازگشت.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به متهم از او خواست از خود دفاع کند که با رد اتهامش اظهار کرد: من این کار را انجام ندادم و برادرم دروغ می‌گوید. من روز حادثه خانه مادرزنم بودم و شب هم همانجا ماندم.

در ادامه شاکی گفت: من برای اثبات ادعایم شاهد دارم که در دادسرا شهادت دادند برادرم را شب حادثه دیده‌اند.

او درپاسخ به دفاع وکیل متهم که احتمال بینایی‌اش را مطرح کرده بود، ادامه داد: دوبار کمیسیون پزشکی رفتم و نابینایی چشمم را تائید کردند. حالا هم پروتز در چشمم است.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

امیرعلی حقیقت‌طلب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها