جوایز بازی های جوانمردانه رقابت های المپیک به جوانمردترین ورزشکاران و بازیکنان المپیک ریو اهدا شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۶
برندگان جوایز بازی جوانمردانه المپیک

به گزارش جام جم آنلاین ، کمیته بین‌المللی بازی جوانمردانه (CIFP) جایزه بازی جوانمردان این دوره از مسابقات را به آبی دی‌آگوستینو دونده آمریکایی و نیکی هامبیلون دونده نیوزلندی و البته تیم ملی هندبال مردان نروژ اهدا شد، البته تیم هندبال نروژ در این دوره از بازی‌ها حضور نداشت و جایزه جوانمردانه به دلیل حرکت قابل‌ تحسین آنها در بازی‌های انتخابی المپیک اهدا شد.

در جریان مسابقه دوی 5000 متر زنان، در حالی که 2000 متر تا پایان این رقابت باقی مانده بود، دی‌آگوستینو به ناگهان زمین خورد و هامبیلون 28 ساله هم پشت او زمین خورد، اما دونده نیوزیلندی به جای ادامه مسابقه کمک کرد تا دونده آمریکایی که از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود از زمین بلند شود و با هم از خط پایان بگذرند. زمانی هم که دی‌آگوستینوی 24 ساله از جا برخاست هامبیلون او را تشویق کرد تا با هم مسابقه را به پایان برسانند و سعی کرد او را تا پایان مسابقه مشایعت کند.

تیم ملی هندبال مردان نروژ هم به دلیل رفتار بخشندگی خود در دیدار با آلمان در مسابقات اروپایی انتخابی المپیک 2016 در اوایل سال جاری میلادی، جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد. بازی تا یک دقیقه مانده به پایانش با نتیجه تساوی دنبال می‌شد تا اینکه آلمان به گل برتری دست یافت، اما مشخص شد که به هنگام گل آلمان، یک بازیکن بیشتر در زمین بوده است. تیم نروژ با این شرایط حق اعتراض داشت، اما پس از مشورتی که با هم داشتند، تصمیم گرفتند که در نهایت به حضور غیرقانونی بازیکن حریف که در به ثمر رسیدن گل نقشی نداشت، اعتراضی نکنند. در نهایت هم تیم هندبال آلمان با همین گل به المپیک 2016 صعود کرد و نروژ هم از راهیابی به این رقابت‌ها باز ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها