اولین فستیوال «فرش قرمز و هنر هفتم ارمنستان» با حضور فعال هنرمندان و هنر ایرانی نیمه دوم شهریورماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۸
آغاز فستیوال ارمنستان با کنسرت رضا صادقی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر اولین فستیوال «فرش قرمز و هنر هفتم ارمنستان» به همت «کانون مهر هنرمندان و ورزشکاران»، نیمه دوم شهریورماه سال جاری با حضور تعدادی از سینماگران و هنرمندان موسیقی در این کشور برگزار می کند.

هادی زرگران مدیر کانو مهر هنرمندان و ورزشکاران درباره جزییات این فستیوال توضیح داد: بابک نوری، رضا صادقی، گروه آوای فولکلور بین المللی «شوروم» از جمله هنرمندانی هستند که در این فستیوال موسیقایی حضور پیدا می کنند. این در حالی است که وزیر فرهنگ ارمنستان و تعدادی دیگر از هنرمندان ایرانی و ارمنستانی از مهمانان ویژه این رویداد فرهنگی هنری هستند.

وی افزود: پیش از این در ارمنستان، فستیوالی مشابه اما منحصراَ مختص فعالیت های سینمایی خود این کشور برپا می شد که این بار با بررسی ها و مذاکره هایی که با برخی تهیه کنندگان، متولیان و سینماگران کشور داشته ایم، به این نتیجه رسیدیم که پس از همکاری های مشترک این دو کشور و از چند تولید سینمایی مشترک آنها، خروجی های با ارزش و قدرتمندی همچون فیلم های «شاخ کرگدن»، «آل» حاصل آمده که جای تجلیل و تقدیر داشته و ضرورت آن احساس می شود که انعکاس خبری بین المللی شایسته ای از این اتفاق صورت گیرد.

زرگران در تشریح دیگر جزئیات این فستیوال ادامه داد: رونمایی و اکران فیلم کوتاه «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، نمایش مجموعه داستانی «آسپرین» به کارگردانی فرهاد نجفی، نقد و بررسی تعدادی از پروژهای سینمایی و تلویزیونی مطرح، اکران تعدادی از فیلم های کوتاه و بلند دو کشور ایران و ارمنستان از دیگر برنامه هایی است که در طول برگزاری رویداد از مخاطبان میزبانی می کند. ضمناَ در روزهای اکران آثار، پس از رونمایی فیلم سینمایی «شاخ کرگدن»، این خبر به ما داده شده که فیلم یاد شده به مدت یک ماه اکران عمومی خواهد شد.

مدیر «کانون مهر هنرمندان و ورزشکاران» افزود: فستیوال هنر هفتم و فرش قرمز ارمنستان از تاریخ ۲۰ شهریور (۱۰ سپتامبر) تا ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) سال جاری برگزار می شود این در حالی است که کنسرت رضا صادقی و گروه موسیقی «شوروم» در افتتاحیه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها