معاون سیاسی وزیر کشور گفت: درباره انتخاباتی بودن سخنرانی‌های احمدی‌نژاد گزارش‌هایی داشتیم که مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۱
گزارش‌هایی درباره تخلف انتخاباتی سفرهای احمدی‌نژاد داشتیم

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدحسن مقیمی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره موضوع تبلیغات زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری 96 ، گفت: اگر گزارشی درباره ورود زودهنگام تبلیغات انتخابات 96 به دستمان رسد، قطعا اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون مواردی از شبهه و شائبه‌های تبلیغات انتخاباتی وجود داشته است که در نهایت مرجع تشخیص آن شورای نگهبان است.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی احمدی‌نژاد با توجه به سفرهای استانی اخیر وی، مطرح شده یا خیر، تصریح کرد: احمدی‌نژاد هم یکی از مردم ایران است و ضروریست که قانون را رعایت کند، برای برخی سفرهای استانی‌اش این شائبه پیش آمده که این سفرها به منظور تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود، اما این امر برای ما هنوز مسجل نشده و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: درباره انتخاباتی بودن سخنرانی‌های احمدی‌نژاد تاکنون گزارش‌هایی داشتیم که در شورای تامین شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه انتخابات در وزارت کشور و زمان تحویل آن به هیات دولت، اظهار داشت: لایحه انتخابات در مراحل بررسی پایانی خود قرار دارد، جمع‌بندی نهایی هنوز صورت نگرفته، لذا نمی‌توان برای آن تاریخ دقیق تعیین کرد.

وی ادامه داد: قرار است اشکالاتی که در قانون‌های گذشته از جمله نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات بوده، در اصلاحیه آن برطرف شود.

مقیمی درباره برگزاری انتخابات 96 به صورت الکترونیکی، خاطر نشان کرد: برای برگزار کردن الکترونیکی انتخابات آتی، مکاتباتی با شورای نگهبان انجام داده‌ایم، همچنین با مجلس شورای اسلامی هم هماهنگ هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالله
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
اگر مرجع بررسی و رسیدگی تبلیغات زودهنگام و خلاف، شورای نگهبان است كه هست، پس نگرانی شما دولتیان ریز و درشت از سفرها و سخنرانیهای دكتر احمدی نژاد از چیست و چرا اینقدر واهمه برایتان ایجاد شده و جزع و فزع می كنید؟؟؟!!!!!!
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
بخدا بعضی وقتا فكر میكنم مردم ایران الزایمر دارن و به یاد نمیارن احمدی نژاد چه بر سر ایران اورد،بی ارزش شدن ریال،تحریم بانكی،تحریم صنعت،هركدام از اینها به تنهایی میتونه به نظام ضربه بزنه .تورو خدا شورای نگهبان تایید صلاحیتش نكنه،نظرمو ثبت كنید

نیازمندی ها