کیمیا علیزاده در حالی با شایستگی هرچه تمام نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران را در بازی‌های المپیک کسب کرد، که همه بانوان ایران اسلامی این مدال را متعلق به خود می‌دانند، چراکه این مدال به‌خوبی نشان‌دهنده توانمندی‌های بانوان این سرزمین است.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۰
مدالی متعلق به همه بانوان ایران

بانوان ایران همواره در عرصه‌های مختلف هرجا مجال یافته‌اند به خوبی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند، این مدال خانم علیزاده هم نشان داد که ظرفیت‌های ورزش بانوان بسیار بالاست و در صورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این بخش ورزش قهرمانی ایران به‌خوبی از مدال‌آوری بانوان منتفع خواهد شد.

به واقع مدال علیزاده را می‌توان نقطه عطفی برای ورزش بانوان دانست، چرا که با این مدال مشخص شد که بانوان ورزشکار هم در صورتی که مورد توجه قرار گیرند به‌خوبی می‌توانند برای کشور افتخارآفرین باشند و آن هم در شرایطی که با حجاب اسلامی به عنوان یک زن مسلمان توانمندی خود را به جهانیان نشان می‌دهند و این تاکید همیشگی که حجاب به هیچ عنوان محدودیت تلقی نمی‌شود بلکه انگیزه مضاعفی به بانوان ورزشکار می‌دهد که به عنوان یک الگوی زن مسلمان در عرصه قهرمانی موفق ظاهر شوند.

فعالان ورزش بانوان همواره این نکته را مورد تاکید قرار داده‌اند که آینده ورزش بانوان و طبیعتا آینده ورزش کشور درخشان خواهد بود درصورتی که به ظرفیت‌های این بخش توجه شود که به نظر می‌رسد با مدال کیمیا علیزاده این مهم بیش از پیش به اثبات رسید و مطمئنا ورزش بانوان ایران از این به بعد سیر صعودی بیشتری خواهد یافت و آینده درخشان‌تری در پیش دارد.

این مهم در سال های اخیر به خوبی ثابت شده است همان طور که در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو گوشه ای از ظرفیت‌های ورزش بانوان نمایان شد و چهارسال بعد در بازی های آسیایی اینچئون با شتاب بیشتری خود را نشان داد. بنابراین به هیچ عنوان نباید مدال خانم علیزاده را یک شگفتی دانست، چرا که پیش از آغاز بازیها، کارشناسان ورزش به درستی برای او و بانوان دیگری همچون الهه احمدی و زهرا نعمتی کسب مدال در این آوردگاه را پیش بینی کرده بودند.

و امروز هم ما می گوییم ورزش بانوان نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است که در این صورت در المپیک 2020 توکیو بازهم سیر رو به رشدی خواهد داشت.

دکتر لاله حاکمی - نایب‌رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها