رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فعالان اقتصادی را پرچمدار اقتصاد کشور دانست و گفت: جاده اقتصاد ایران آسفالت نیست و پستی و بلندی‌هایی دارد.
کد خبر: ۹۳۴۷۰۹

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در چهارمین نشست شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی به عنوان پرچمداران اقتصاد کشور باید نظام و رهبری را همراهی کنند و بدانند جاده اقتصاد کشور آسفالت نیست و پستی و بلندی‌هایی دارد. بر این اساس من به عنوان رئیس دفتر مقام معظم رهبری، می‌توانم همه مسائل و مشکلات شما را به عرض ایشان برسانم.رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: همه موارد مطرح شده در نشست را به صورت مکتوب و دسته‌بندی شده و با رعایت اولویت‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنید تا در جریان این موارد قرار بگیرند؛ ایشان فرماندهی کل قوا و نیروهای نظامی و انتظامی را به‌عهده دارند و با کیاست و هوشمندی و تمام تلاشی که برای نیروهای مسلح دارند، وضعیت این نیروها با زمان جنگ قابل مقایسه نیست و با تجهیزاتی که امروز داریم، یقین بدانید اگر دشمن امید به موفقیت داشت، اصلا برای وارد شدن به کشور درنگ نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: این قدرت و توان نیروهای مسلح از مدیریت خوب و فرماندهی مقام معظم رهبری به اینجا رسیده است. البته نیروهای مسلح نیز همیشه گوش به فرمان حضرت آقا هستند. اگر این مقدار امنیت و ثبات فعلی کشور نبود، امکان فعالیت اقتصادی نیز وجود نداشت.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری پرکارترین فرد در جایگاه خود است و همه ما دانش‌آموزانی هستیم که در خدمت ایشان همواره موارد تازه می‌آموزیم.همچنین علاءالدین میرمحمد صادقی، رئیس شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران به بیان مشکلات اقتصاد ایران پرداخته و تأمین مالی را از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک‌ها باید به صنایع کوچک و متوسط و به طور کلی صنایع برای تأمین مالی آنها همکاری کنند؛ در این میان اجرای ناصحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکل دیگری است و این قانون در ایران هنوز به صورتی که لازم است، پیاده نمی‌شود. وی حذف مقررات غیرضروری را از موضوعات مهم دانست و افزود: بعضی از مقررات مانع کار بخش خصوصی بوده و دولت باید برای حذف قوانین غیرضروری با بخش خصوصی مشورت کند؛ در این میان نرخ ارز و موانع صادرات غیرنفتی از مشکلات دیگر اقتصاد ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها