تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری افرادی که با تیراندازی‌های شبانه به خانه‌های روستایی در پلدختر، باعث وحشت اهالی و خسارت به 20 خانه شده‌اند، آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، هدف اصلی این تیراندازی‌ها یکی از ماموران پلیس است.
کد خبر: ۹۳۴۳۷۷
وحشت در روستا +عکس

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته ماموران یکی از کلانتری‌های شهر پلدختر استان لرستان، درحال گشتزنی بودندکه به آنها اعلام شد خودروی پژوی حامل مواد منفجره در حال تردد در شهر است.

ماموران با اطلاع از مشخصات خودروی مورد نظر، جست‌وجو در این زمینه را آغاز کردند تا این‌که با خودرویی با همان مشخصات روبه‌رو شدند.

ماموران با اخطار به راننده از او خواستند متوقف شود، اما راننده در تاریکی شب فرار کرد. عملیات تعقیب و گریز آغاز و در جاده پلدختر به خرم‌آباد، خودرو از مسیر اصلی منحرف شد و به دره سقوط کرد.

دقایقی بعد امدادگران و آتش‌نشانان در محل حاضر و با جسد راننده در داخل خودرو مواجه شدند. این درحالی بود که بررسی‌ها نشان داد خودرو حامل لباس بوده و راننده قصد سفر به تهران را داشته است.

درحالی که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت، افراد ناشناسی به سمت خانه مامور پلیس و برادرش تیراندازی کردند. آنها سپس برای در امان ماندن از تیراندازی‌های احتمالی به زادگاهشان در روستای بابازید رفتند.

این درحالی بود که بامداد یکشنبه افرادی مسلح دوباره و این بار به خانه پدری او در روستا تیراندازی کردند. آنها سپس به دو گروه تقسیم شده و با شلیک به سمت خانه‌های مردم، موجی از هراس و وحشت را در روستا ایجاد کردند. با تماس اهالی، ماموران خود را به آنجا رسانده و از افراد مسلح خواستند تسلیم شوند، اما افراد مسلح به سمت ماموران هم شلیک کردند.

ماموران پس از روبه‌رو شدن با این وضعیت به سمت افراد مهاجم شلیک کردند که آنها از محل متواری شدند.

عبدالرضا قوچی، دهیار روستای بابازید شهر پلدختر در این‌باره به جام‌جم گفت: زمانی که این حادثه و تیراندازی‌های مدام مهاجمان مسلح در نیمه شب روستا رخ داد، من در حیاط خانه‌ام بودم که سراسیمه بیرون آمدم و دیدم افرادی مسلح که متشکل از دو گروه بودند، از بالای تپه‌ای در حال تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت برای ساکنان روستا هستند.

وی افزود: همان موقع به پلیس زنگ زدیم و فرمانداری و استانداری را هم در جریان قرار دادیم. افراد مسلح پی‌درپی شلیک می‌کردند. حتی تعدادی از اهالی روستا که مجوز حمل سلاح داشتند، به سمت مهاجمان مسلح شلیک کردند تا آنها را دور کنند، اما افراد مسلح همچنان به در و دیوار خانه‌‌ها شلیک می‌کردند.

مهاجمان با حضور پلیس هم دست‌بردار نبودند و همچنان تیراندازی می‌کردند. در ادامه درگیری پلیس با مهاجمان مسلح آنها در تاریکی شب فرار کردند. در این حادثه مهاجمان مسلح به 20 خانه آسیب زدند. خوشبختانه در جریان حمله مهاجمان مسلح، فردی کشته و مصدوم نشد و فقط خسارت‌های مالی به خانه‌هایشان وارد شده است.

وی گفت: با توجه به شکایتی که در دادسرای پلدختر تشکیل شده، دهیاری روستا، فرمانداری و بخشداری نیز در جریان این حادثه قرار گرفتند و با تشکیل جلسه شورای تامین، درباره ابعاد این حادثه به بررسی پرداختند. ماموران در تلاشند تا هرچه سریع‌تر عاملان تیراندازی به خانه‌‌های روستاییان را شناسایی و دستگیر کنند.

دهیار روستای بابازید شهر پلدختر تصریح کرد: دادستان پلدختر اعلام کرده بود، راننده که کالای قاچاق با خود حمل می‌کرده، بر اثر سقوط به دره فوت کرده و در بازرسی از خودروی وی آثار اصابت گلوله دیده نشده که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

هنوز هویت مهاجم مسلح و ارتباط آنها با حادثه سقوط مرگبار به دره مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شیرین
-
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت دست اندكاران جام جم
من در خصوص این خبری كه منتشر كردید میخواستم یك سری نكاتی رو عرض كنم اولا اینكه فردی كه به دست مامور كشته شده یكی ازتعدادفراوانی از جوانان پلدختربود كه بخاطر بیكاری مجبورند برند بندر عباس قاچاق بیارند و تو تهران بفروشن دوما شما گفتید كه فرد كشته شده بخاطر سقوط به دره فوت كرده درحالی كه اینطور نیست و اون جوون در اثراصابت 2گلوله به سر و قلبش كه توسط مامورشلیك شده فوت كرد من خودم توی تشیع جنازش بودم سوما علت حمله اون افراد به خونه فامیلای مامور این بوده كه اون مامور فرار كرده تادستگیرنشه اشناهای جوون فوت شده هم بخاطر اینكه ماموربرگرده و خودشو تسلیم كنه به سمت خونه فامیل های مامورشلیك كردن چهارما شلیك به افراد قوانین خاصی داره وحتی مامورین نیروی انتظامی هم باوجودداشتن اجازه شلیك بایدازقوانین خاص خودشون تبعیت كنن اون مامور میتونست بجای اینكه به صورت اون جوون شلیك كنه به لاستیك ماشین شلیك كنه تاماشینونگه داره
ازشما خواهش میكنم اخباری رو كه پخش میكنیددركمال صحت ودرستی بنویسید نه اینكه عوضش كنید باتشكر
شیرین
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
هرچندمیدونم بخاطر اینكه بر ضد نیروی انتظامی و شما حرف زدم نظرمو نمایش نمیدید
محمد
-
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۰
وحشت در روستا برای دومین بار به روستای بابازید.
ساعت یك شب شب جمعه درتاریخ 12/6/95 برای دومین بار به روستای بابازید مورد تیراندازی قرار دادند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها