مایکل مور و الیور استون، دو نفر از فیلمسازان سرشناس آمریکا هستند که اتفاقا همواره فیلم‌های مهمی ضد جریان هالیوود و سیاست‌های دولت ایالات متحده ساخته‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۷

مور را با مستندهای جنجالی‌اش همچون فارنهایت 11/9 و بولینگ برای کلمباین می‌شناسیم و الیور استون را هم با کارگردانی فیلم‌های موفقی چون جوخه (مخالف حضور آمریکا در جنگ ویتنام)، جی.اف.کی (درباره ترور جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا) و وال استریت به یاد می‌آوریم. خبر تازه این‌که قرار است این دو در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور داشته باشند، البته ظاهرا و باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی از این دست، کمی بعید است این دو فیلمساز برای این رویداد به تهران بیایند اما آنچه فعلا قطعی به نظر می‌رسد، حضور آثاری از این دو کارگردان در جشنواره مقاومت است.

به گزارش جام‌جم، مایکل مور با فیلم جدیدش، «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در بخش بین‌الملل این رویداد حضور دارد؛ فیلمی که شکست‌های دولت آمریکا را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی روایت می‌کند. این فیلمساز جنجالی برای روایت نقصان‌های آمریکا به کشورهای مختلف از جمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند و روش‌های مواجهه آنها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه درباره مایکل مور، موضعگیری اخیر او در دفاع از مسلمانان است. مور در واکنش به اظهارنظر نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان آمریکا و برای مقابله با سیاست‌های دونالد ترامپ، کمپینی با عنوان «ما همه مسلمانیم» تشکیل داده است.

الیور استون هم با فیلم «دوست من هوگو» در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت حضور دارد. این فیلم تجربه‌های شخصی و واقعی اطرافیان هوگو چاوز را از زندگی خصوصی او روایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها