رییس پلیس فرودگاه های کشور خبر داد:

گرایش قاچاقچیان به ترانزیت مواد مخدر از طریق پست

رییس پلیس فرودگاه های کشور گفت: قاچاقچیان به خاطر سخت گیری های پلیس در حوزه مسافری به سمت استفاده از محموله های پستی برای ترانزیت مواد مخدر رفته اند.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۲
گرایش قاچاقچیان به ترانزیت مواد مخدر از طریق پست

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار حسن مهری صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: امسال ۱۱ برابر کشفیاتمان در محموله های پستی افزایش داشتیم و این نشان می دهد قاچاقچیان به خاطر سخت گیری های پلیس در حوزه مسافری به سمت استفاده از محموله های پستی برای ترانزیت مواد مخدر، چرخش داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کشف تریاک همچنان در صدر کشفیات مواد مخدر در سطح فرودگاه ها است گفت: در ابتدای امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) توسط سگ های موادیاب باندی کشف شد که با استفاده از دستگاه های گرم کن مواد، اقدام به ترانزیت تریاک به استرالیا می کردند که در آخرین رصد ۲۰ کیلوگرم مواد از نوع تریاک را به مقصد استرالیا ترانزیت می کردند که ۷ نفر در این باره دستگیر شدند و مخفیگاهشان در اطراف تهران منهدم شد.

مسافر لندن قاچاقچی شیشه

رییس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به دستگیری مسافر لندن که اقدام به قاچاق شیشه و شیره تریاک کرده بود، گفت: این متهم به طرز عجیب و حیرت آوری اقدام به جاسازی موا مخدر در جداره های ساک کرده بود که وی با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شد.

مهری ادامه داد: به همه مسافرانی که سعی می کنند چهره ایرانیان را به عنوان افراد متخلف نشان بدهند هشدار می دهیم که پلیس تمام محموله ها را رصد می کند و چه در پروازهای داخلی و چه خارجی هیچ باری بدون کنترل وارد هواپیما نمی شود و به هیچ عنوان اجازه ورود بار به داخل هواپیما داده نمی شود از این رو هیچ راه امنی برای قاچاقچیان وجود ندارد.

وی با اشاره به همکاری مستمر این پلیس با پلیس اینترپل گفت: انشاالله بتوانیم اقداماتی انجام بدهیم که ایرانیان در همه جای دنیا عزت داشته باشند.

مهری درباره بارهای امانت که توسط مسافران جابجا می شود، گفت به مسافران توصیه می کنم به هیچ عنوان از افرادی که نمی شناسند امانت باری را قبول نکنند. بعضا مشاهده شده حتی داروها در بعضی کشورها ممنوعه است و باعث دردسر برای حمل کننده آن می شود حتی بعضی از داروهای گیاهی هم ممنوعیت ورود دارد و برای هموطنان ما مشکل ایجاد می کند.

رییس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه در حوزه مسافری ۴۸ درصد کاهش کشفیات داشته ایم، گفت: قاچاق مواد مخدر از حوزه مسافری به حوزه باری انتقال پیدا کرده است.

وی گفت: در حوزه پروازهای داخلی میزان کشفیات نسبت به سال قبل دو برابر شده یافته است.

رییس پلیس فرودگاه های کشور افزود: شهروندان می توانند اطلاعات خود را در خصوص قاچاق از طریق شماره تماس ۶۱۰۲۲۶۹۵ در اختیار پلیس فرودگاه ها قرار دهند.

مهری اظهار داشت: در حوزه قاچاق طلا ۱۷ درصد و در حوزه قاچاق ارز ۶۸۵ درصد افزایش کشفیات داشته ایم، جاسازی های طلا و ارز بیشتر در بسته های سوپ و کتاب است.

پیچیدن طلا و ارز در کاغذ کاربن تاثیری بر دستگاه ایکس ری ندارد

مهری با اشاره به تصورات غلط قاچاقچیان برای جاسازی طلا و ارز گفت: قاچاقچیان بر طبق یک باور غلط طلا و ارز قاچاق را لابه‌لای ورق های کاربن می پیچند و گمان می کنند که این ترفند باعث به غلط انداختن دستگاه های ایکس ری می شود که این باور غلط است و قطعا شناسایی و دستگیر می شوند.

رییس پلیس فرودگاه های کل کشور با اشاره به اینکه هر مسافر مجاز به خروج ۱۵۰ گرم طلا و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پول نقد کشور است، گفت: ۱۲۸ درصد افزایش کشفیات طلا داشته ایم. دو هزار و ۴۲۶ درصد یورو، ۱۰۰ در صد درهم امارات، ۶۹ درصد دلار، ۱۶۶ درصد گوشی تلفن همراه، دو هزار و ۳۱۴ درصد افزایش تجهیزات دارویی و پزشکی و ۳۵۸ درصد لوازم آرایشی و ۲۶۵ درصد البسه و ۱۹ درصد سیگار افزایش کشف داشته ایم و در مجموع ۲۳۴ درصد قاچاق طلا و ارز داشته ایم.

وی افزود: همچنین ۶۰ درصد تعداد دستگیرشدگان افزایش داشته است و خوشبختانه امسال قاچاق عتیقه نداشته ایم.

مهری با اشاره به پرونده دستگیری مسافری که ۳۵ دستگاه ساعت مارک آورده بود و در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد به پرونده دیگری اشاره کرد که در آن مسافری ۳ کیلو و ۹۰ کیلوگرم طلا داخل لباس هایش جاسازی کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

وی در حوزه قاچاق ارز به دستگیری متهمی اشاره کرد که شخصی اقدام به قاچاق درهم کرده بود که ارزش محموله ۷۰۰ هزار درهم بود که ارزش آن بیش از ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرقت در فرودگاه ها

رییس پلیس فرودگاه های کشور افزود: بیشتر سرقت ها به فرودگاه امام خمینی و مهرآباد و فرودگاه مشهد مربوط می شود تا جایی که ۱۰ درصد سرقت ها کاهش داشته و ۴۰ درصد کشفیات افزایش داشته است.

وی به دستگیری فردی که اقدام به سرقت در نمازخانه فرودگاه می کرد اشاره کرد و گفت: متهم دستگیر شده به ۳۳ مورد سرقت اشاره کرد که رقم سرقت های وی ۴۰ میلیون تومان است در بررسی های بیشتر اقلام کشف شده از متهم از مخفیگاهش شناسایی و به زودی در اختیار مالباختگان قرار می گیرد، متهم دستگیر شده اقلام سرقتی اش را داخل صندوق امانات یکی از بانک ها امانت می گذاشت تا شناسایی نشود.

رییس پلیس فرودگاه های کشور گفت: ۱۳ سارق از اول سال تاکنون در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام دستگیر شده اند.

وی با اشاره به دستگیری متهمی که قصد خروج ۵۰۰ میلیون تومان پول تراول چک ایرانی از کشور را داشت، گفت: خروج پول رایج کشور سقف دارد و هر مسافری طبق قانون فقط می تواند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پول ایرانی از کشور خارج کند لذا متهم بعد از شناسایی و ممانعت از خروج تحویل مراجع قضایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها