افراد برای همسرکشی انگیزه‌ها و دلایل مختلفی می‌توانند داشته باشند. نمی‌توان همه پرونده‌ها را به یک دلیل ربط داد، اما می‌شود از چند مورد به‌عنوان بیشترین دلایل را نام برد.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۰

خیانت، پوشاندن خطا های مرتکب شده، ترس از عکس‌العمل های غیرمترقبه، اعتیاد، خشونت در خانواده‌ها، توهم شیشه، سوء ظن و... از دلایلی هستند که بیشتر در همسرکشی‌ها نمود دارد.

در مواردی پایین بودن آستانه تحمل افراد باعث عصبانیت در یک لحظه می‌شود و همین مشکل می‌تواند قتل همسر را شکل دهد. دسته‌ای دیگر هستند که به دلیل خیانت این کار را می‌کنند. البته نمی‌توان درباره زیاد یا کم شدن این دلیل نظر قطعی داد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خیانت زیاد شده، اما تا آمار رسمی‌ در این‌باره منتشر نشود، نمی‌توان حرفی زد.

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره همسرکشی وجود دارد تفاوت زن‌کشی و شوهرکشی است. معمولا زنان وقتی که می‌خواهند شوهر خود را به قتل برسانند، از یک نقشه قبلی استفاده می‌کنند. آنها درباره کار خود فکر و طرح‌ریزی می‌کنند، بعد هم برای خود یک شریک پیدا می‌کنند تا بتوانند موفق باشند، اما مردان اکثرا آنی مرتکب قتل همسر خود می‌شوند. آنها در یک لحظه از دست همسرشان ناراحت یا عصبی می‌شوند و آنها را به قتل می‌رسانند. این تفاوت‌ها به‌دلیل تفاوت احساسات و تفاوت‌های فیزیکی و اجتماعی هم می‌تواند باشد. یک زن شاید اگر حق طلاق داشت به جای برنامه‌ریزی برای قتل همسرش به فکر جدایی از او می‌افتاد.

سعید خراط‌ها - روان‌شناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها