دست‌نیافتنی مثل بولت، قهرمان افسانه‌ای دوومیدانی 100 متر جهان

لشکـر یـک نفـره!

حس و حال عجیبی دارد. کمتر از ده ثانیه طول می‌کشد، اما ارزشش را دارد. حال و هوای عجیبی دهکده را فرا گرفته بود. تمام اتوبوس‌ها به یک سمت حرکت می‌کردند، به سمت ورزشگاهی که قرار بود یوسین بولت بدود! به همین علت اختلال زیادی در سرویس رسانی به خبرنگاران به‌وجود آمده بود.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۵

همه در تب و تاب بودند تا خودشان را به فینال رقابت‌های دوومیدانی برسانند. مسئولان برگزارکننده المپیک از مدت‌ها قبل تدابیر لازم را اندیشیده بودند. بلیت ماده 100 متر که برای هواداران گیر نمی‌آمد و خبرنگارانی که از قبل برای تماشای این بازی ثبت‌نام کرده بودند باید با دستبند‌های ویژه‌ای وارد ورزشگاه می‌شدند. تماشای یوزپلنگ جامائیکایی ارزشش را داشت که آنها از ساعت‌ها قبل بروند و در جایگاهی که برایشان تعبیه شده بود بنشینند.

در شرایطی که تماشاگران برزیلی کمترین استقبال را از سایر رشته‌های ورزشی می‌کنند، برای رشته دوومیدانی و ماده 100 متر خیلی‌ها حاضر بودند پول بدهند و ایستاده این رقابت را تماشا کنند. هرچند همه چیز عادی بود و همه می‌دانستند قهرمان چه کسی است، اما باز هم جذاب بود. آنقدر که در آستانه این رقابت‌ها درها بسته شد و دیگر اجازه به هیچ هوادار و رسانه‌ای داده نشد تا وارد ورزشگاه شود.

با ورود بولت به زمین، ورزشگاه منفجر شد. او که مثل شیرهای رام نشدنی تشنه بود با فرمان حرکت تندتر از یوزپلنگ دوید و با ثبت رکورد 81/9 هفتمین مدال طلای خودش را بر گردن آویخت. گاهی می‌شود حتی یک نفره کشوری را به رخ جهانیان کشید. گاهی می‌شود یک نفره لشکری را شکست داد و گاهی می‌شود یوسین بولت بود و کاملا دست‌نیافتنی. او آروزی فوتبالیست شدن هم در سر دارد و بارها از مربیانی چون مورینیو درخواست کرده تا از او یک تست فوتبال هم بگیرند. بولت به تاریخ پیوست و کاری کرد که جامائیکا، کشوری که شاید از دید خیلی‌ها (از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) سری در بین کشورهای مطرح جهان ندارد، یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار بگیرد و وقتی نام او در جایی مطرح می‌شود همه بی‌اختیار یاد پرچم سه رنگ زرد و مشکی و سبز جامائیکا بیفتند.

مادر بولت: وقت زن گرفتن است

بولت بعد از قهرمانی از برگزارکنندگان مسابقه انتقاد و اعلام کرد زمان بین مسابقه نیمه‌نهایی تا فینال فشرده بود. او گفت فشردگی مسابقه سبب شد از خودم راضی نباشم.

بولت 29 ساله اکنون بعد از لینفورد کریستی که در 1992 در 32 سالگی قهرمان شده بود، مسن‌ترین فاتح دوی 100 متر المپیک است.

مادر این دونده سرشناس از او خواسته بعد از المپیک روی پیدا کردن یک همسر و تشکیل خانواده تمرکز کند: من امیدوارم او این مساله را حل کند و با انتخاب همسر، برای خود خانواده تشکیل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها