به انقباض مداوم و بیش از حد عضلات که دردناک، ناگهانی و غیرارادی باشد، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی می‌گویند که معمولا در حین خواب یا پس از فعالیت سنگین جسمی ایجاد می‌شود و دلیل اصلی آن، تجمع بیش از حد مواد زاید ازجمله اسید لاکتیک در عضلات یا از دست دادن زیاد املاح و مایعات بدن در اثر تعریق بیش از اندازه است. لازم است بدانید، اغلب گرفتگی‌های عضلانی با انجام کشش‌های مناسب، اعمال فشار و ماساژ برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۴

رفع گرفتگی عضلات کف و پنجه پا: به فرد کمک کنید تا در حالی که وزن خود را به ناحیه جلوی پا انتقال می‌دهد، بایستد. در این حالت خم شوید و عضلات درگیر کف پای او را ماساژ دهید.

رفع گرفتگی عضلات ساق پا: زانوی بیمار را راست کنید و کف پای او را محکم و به صورت مداوم به سمت بالا و به داخل فشار دهید و برای شل‌کردن عضلات ساق، آن را ماساژ دهید .

رفع گرفتگی عضلات ران: بیمار را بخوابانید و پایین پایش بنشینید. در حالی که زانوی او را راست می‌کنید، پایش را بالا بیاورید و روی شانه خود نگه دارید و عضلات درگیر را محکم با انگشتان خود تا آن هنگام که درد خاتمه یابد، فشار و ماساژ دهید .

توصیه طب سنتی: اسپاسم، نشانه تجمع مواد زاید در عضله و نتیجه آن، انقباض عضلانی برای دفع این مواد است که برای رفع و بهبود این مشکل، با بادکش گرم موضع را گرم و منبسط و با افزایش خونرسانی به ناحیه درگیر به تخلیه مواد زاید از عضلات کمک می‌کنند‌. سرما می‌تواند با انقباض مواد در عضلات، درد را تشدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها