ژست بگیرید، خوب هم بگیرید. البته اینجا یعنی برزیل برای شما آخر دنیا نیست. تا دلتان بخواهد سفرهای خارجی در پیش دارید و فرصت های زیادی برای ثبت عکس یادگاری پیش روی شماست!
کد خبر: ۹۳۲۰۷۴
دور دنیا با آقایان و خانم های دوربینی!

جام جم آنلاین - یکی از آفت های جامعه خبرنگاری کسانی هستند که از یک سفر خارجی هم نمی گذرند. همکاری داریم که در مدت 25 سال فعالیت حرفه ای خود در خبرنگاری و روزنامه نگاری حتی یک بار هم با تیم های مختلف ورزشی به عنوان یک خبرنگار به خارج از کشور اعزام نشده و هیچ وقت هم دنبال سفر نبوده اما در نقطه مقابل این خبرنگار متعهد و متشخص تا چشم کار می کند خبرنگارانی هستند که برای هر سفر خارجی زنبیل در صف می گذارند. این خبرنگاران عشق سفر در چند سال اخیر هر جا که فکرش را بکنید بوده اند. چین، قطر، لبنان، فرانسه ، آلمان، چک، استرالیا، کره جنوبی....... و حالا برزیل. رقابت های المپیک 2016 برزیل اکنون میزبان خبرنگارانی است که مشخص نیست بر اساس چه معیاری راهی سرزمین قهوه شده اند تا عظیم ترین رویداد ورزشی جهان را پوشش بدهند. قطعا یکی از این معیارها انداختن عکس های مختلف در ژست های گوناگون و بارگذاری آن در صفحات اجتماعی نیست. یک خبرنگار باید برای رسالت خبری خود در یک رویداد عظیم حضور پیدا کند ، نه عکس انداختن، نه از سر جوگیر شدن اشک ریختن و نه برای هیچ کار دیگری. نکته بسیار جالب اینجاست که تعدادی از این خبرنگاران کمتر از 9 سال سابقه خبرنگاری دارند. با این سابقه نه چندان طولانی چطور در سال های اخیر بارها به رویدادهای مهم ورزشی فرستاده شده اند؟ چه کسی با گذشتن از نام خبرنگاران متخصص، کارشناس و حرفه ای افرادی را انتخاب می کنند که در سال های اخیر بیشتر از آنکه عهده دار رسالت خبرنگاری باشند در تلاش برای مطرح کردن خود پیش چشم این و آن بوده اند؟ کمیته ملی المپیک با چه معیاری خبرنگاران متخصص و حرفه ای را کنار می گذارد و اقدام به اعزام کسانی به برزیل می کند که در سال های اخیر پای ثابت سفرهای ورزشی بوده اند؟ این یک واقعیت است که سفرهای خارجی به همراه تیم های ورزشی برای تعدادی از خبرنگاران تبدیل به وسیله ای برای تفریح شده است. این آقایان و خانم های دوربینی البته در سفرهای خود کم "گاف" نداده اند. به یاد می آوریم خبرنگاری که در رقابت های جهانی هندبال با ساک ورزشی اش و در حالی که آن را دنبال خود می کشید بدون اجازه وارد میدان شد و شروع کرد به مصاحبه گرفتن از بازیکنان تا ماموران امنیتی سالن برگزاری رقابت ها برای بیرون کردن آن خبرنگار ایرانی از سالن وارد میدان شوند. آن یکی در سفر خارجی به لهستان در یک رستوران دعوا راه می اندازد و آن یکی هر آنچه که در اتاق هتل پیدا می کند در چمدان خود جا می دهد! از نظر کسانی که این افراد را برای اعزام به سفرهای ورزشی انتخاب می کنند معیار انتخاب فقط هیاهو کردن و شیرین کردن خود پیش چشم این و آن است. لطفا احترام خبرنگاران ، متخصصان امور ورزشی و البته پیشکسوتانی که هرگز به دنبال سفر خارجی نبوده اند را بیشتر داشته باشید. برای بها دادن به آقایان و خانم های دوربینی هم که در آن سوی مرزها به جای تهیه خبر و گزارش دوست دارند مثل یک ستاره جلوی دوربین باشند و با رسانه های خارجی به عنوان یک ژورنالیست ایرانی گفت و گو کنند راه های دیگری هم هست نه اینکه به مهم ترین رویدادهای ورزشی اعزامشان کنید!

سفرهای تفریحی و علمی دوربینی ها به دور دنیا ادامه دارد.....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مونا معینی پور (خبرنگار)
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
متاسفانه این بی عدالتی همیشه وجود داشته. همیشه حق حرفه ای ها رو میخورن و در عوض كسایی رو می فرستن سفر كه فقط دنبال یه سری مسائل دیگه هستن. واقعا كه دست كمیته ملی المپیك درد نكنه با این خبرنگار انتخاب كردنش.
سالار
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
متاسفانه
این چنین است
و حتی برخی از مدیران ورزشی نیز
چنین اشتهای بی پایانی برای سفر دارند
و در مواردی، مربی را خط میزنند
تا به عنوان رئیس فدراسیون، در سفرهای توریستی شركت كنند...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها