فدراسیون جهانی والیبال با راه‌اندازی رشته والیبال روی برف به مرکزیت سرعین موافقت کرد

والیبال روی برف در سرعین

همه نوع والیبال شنیده بودیم الا والیبال روی برف!حتی سبک کمتر شنیده شده والیبال روی چمن هم در فهرست سبک‌های بازی والیبال ثبت شده، اما والیبال روی برف نه! با این حال فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفته رشته جدید ورزشی والیبال روی برف را به طور جدی اجرایی کند و محل اجرایش هم شده سرعین اردبیل!
کد خبر: ۹۳۱۹۱۷
والیبال روی برف در سرعین

به گزارش جام‌جم، در روزهایی که والیبالیست‌های ایرانی مشغول رقابت در المپیک هستند، سرعین اردبیل نیز خود را برای میزبانی یک رشته جدید والیبال آماده می‌کند: والیبال روی برف!

تاکنون رشته‌های مربوط به ورزش والیبال عبارت بوده از: والیبال در سالن، والیبال ساحلی و والیبال روی چمن. اما حالا منطقه سردسیر و برف‌خیز سرعین اردبیل همراه کشور روسیه قرار است سرآغاز رشته جدید ورزشی والیبال روی برف باشد. رشته‌ای که هنوز نه خبری از قوانین خاص و اختصاصی آن هست و نه بسیاری افراد و عموم مردم با آن آشنایی دارند. اما به نظر جذاب و پرهیجان می‌رسد؛ چراکه تصور والیبال بازی کردن زیر بارش برف و سرویس وآبشارزدن و تکاپو زیر سرمای نشاط‌آور برف نیمه آب شده و حتی لیز خوردن، جذاب و تجربه‌ای جدید به نظر می‌رسد. با این حال چون خود ورزش والیبال ششمین ورزش محبوب و گسترده‌ترین رشته ورزشی در بیشتر کشورهای جهان است و امروزه بیش از 800 میلیون نفر در جهان والیبال بازی می‌کنند، به نظر می‌رسد ابداع رشته جدید والیبال روی برف با استقبال بسیاری در جهان مواجه شده و گردشگران زیادی را به سوی کانون برگزاری این بازی‌ها بکشاند، که این امر می‌تواند فرصتی کم‌نظیر برای سرعین اردبیل باشد؛ فرصتی که از هم‌اکنون باید برای آن برنامه داشت و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

فدراسیون جهانی والیبال و سرعین!

رئیس هیات والیبال استان اردبیل دراین‌باره گفت: فدراسیون جهانی والیبال برای نخستین بار با راه‌اندازی رشته والیبال روی برف در شهر گردشگری سرعین استان اردبیل و یکی از شهرهای روسیه موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: قرار است شهرستان سرعین در زمستان امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری این رشته ورزشی جدید باشد.

وی بیان کرد: کارهای اولیه برای راه‌اندازی والیبال روی برف در زمستان در حال انجام است و امید می‌رود نخستین دوره آن با حضور تیم‌های استان‌های مختلف کشور در سرعین برگزار شود. به گفته وی، در سال‌های اخیر والیبال رشد قابل توجهی در استان اردبیل داشته و تعداد ورزشکاران تحت پوشش بیمه از 350 نفر در سال 93 به بیش از یکهزار نفر در پایان سال 94رسیده است.

فلاحی اضافه کرد: در دو سال و نیم گذشته والیبال اردبیل از رتبه 28 به 15 کشوری ارتقا یافته و اقدامات اساسی در توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی در حال انجام است. رئیس هیات والیبال اردبیل گفت: خانه والیبال در شهرهای اردبیل، خلخال و سرعین ایجاد شده است و در حال راه‌اندازی خانه والیبال بانوان در شهر سرعین با قابلیت پذیرایی از تیم‌های ملی هستیم.

وی عنوان کرد: خانه والیبال اردبیل با دستگاه‌های نوین تجهیز و خوابگاه ورزشکاران نیز احداث شده است.

والیبال ساحلی در سرعین

فلاحی همچنین از راه‌اندازی والیبال ساحلی در شهر سرعین خبر داد و افزود: در صورت استقبال و کمک شورای شهر و شهرداری اردبیل، والیبال ساحلی در منطقه گردشگری شورابیل اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

فلاحی به استقبال بانوان از رشته والیبال اشاره کرد و گفت: 58 درصد والیبالیست‌های استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرصتی برای والیبال ایران

دبیر والیبال ساحلی فدراسیون والیبال دراین باره یادآور شد: آیین‌نامه مسابقات والیبال روی برف توسط فدراسیون جهانی برای نخستین بار تدوین شده و کشورهای روسیه و ایران برای برگزاری این مسابقات به صورت پایلوت، اعلام آمادگی کرده‌اند که استان اردبیل به دلیل آب و هوای سردسیر برای برگزاری این مسابقات از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

کسری غفوری گفت: احداث زمین والیبال ساحلی در شهر سرعین بسیار ارزشمند بوده و قطعا گامی بلند در جهت توسعه والیبال ساحلی در استان اردبیل خواهد بود که امیدواریم با تکمیل و احداث هرچه سریع‌تر این زمین ورزشی، مقدمات برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی والیبال ساحلی در شهر سرعین فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها