تروریست ها نیمه شب گذشته در حملاتی به غرب جاده اثریا – خناصر پایگاه نظامی «محمیة الغزلان» را اشغال کردند ولی نیروهای مقاومت امروز با شکستن خطوط دفاعی تروریست ها وارد این پایگاه شدند.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۸
ناکامی تروریست‌ها برای اشغال جاده راهبردی اثریا-خناصر سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، جاده راهبردی «خناصر – اثریا» تنها مسیر ارتباطی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای انتقال تجهیزات از مناطق مرکزی ( استانهای دمشق و حمص) به استان حلب به شمار می‌آید.

اهمیت راهبردی این جاده به قدری است که اگر مورد حمله تروریستها قرار بگیرد، مسیر انتقال تجهیزات و عملیات در شهر حلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عناصر تروریستی با شکست سنگین در شمال حلب و متحمل شدن خسارت فراوان در جنوب غرب این شهر، تنها گزینه موجود برای کاهش فشارها را حمله به جاده مهم خناصر - اثریا دیدند.

همزمان با درگیریهای شدید نیروهای مقاومت با تروریستها در جبهه جنوب غربی شهر حلب، نیمه شب گذشته صدها تن از تروریستها از جنوب این شهر حملات سنگینی را به سوی غرب این جاده مهم انجام دادند.

تروریستها پس از حمله به غرب جاده راهبردی اثریا - خناصر توانستند پس از چندین ساعت درگیری شدید پایگاه نظامی «محمیة الغزلان» را اشغال کنند.

این پایگاه نظامی تنها 5 کیلومتر با منطقه خناصر فاصله دارد. در درگیریها شب گذشته 58 تن از تروریستها کشته شدند.

صبح امروز اما گروهی از نیروهای مقاومت به این منطقه اعزام شدند و با متوقف کردن پیشروی تروریستها، عملیات بازپسگیری پایگاه نظامی محمیه الغزلان را آغاز کردند.

نیروهای مقاومت پس از سه ساعت درگیری توانستند با شکستن خطوط دفاعی تروریست ها وارد پایگاه نظامی شوند، ولی درگیریها در داخل این پایگاه هم چنان در جریان است.

تحولات میدانی در این محور نشان می دهد نیروهای مقاومت ابتکار عمل را در دست گرفتند و با عقب راندن تروریستها، تا حدودی زیادی خطر سقوط جاده مهم اثریا - خناصر را کاهش دادند.

اگر تروریستها موفق به ادامه پیشروی و اشغال این جاده می شدند راههای امدادرسانی به نیروهای سوری و مقاومت در شهر حلب مسدود می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها