نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما را به رواج هرج و مرج در خاورمیانه متهم کرد و گفت: داعش به اوباما افتخار می کند.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۴
ترامپ: اوباما پایه‌گذار داعش است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهارشنبه شب باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به «ایجاد» داعش و هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود را به «همدستی با او» در ایجاد این گروه تروریستی متهم کرد.

وی در تجمعی انتخاباتی در «فورت لادردیل» ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا، باراک اوباما را به رواج «هرج و مرج» در خاورمیانه متهم کرد و گفت: داعش به «رئیس جمهور اوباما افتخار می کند.»
وی سپس گفت: «او (اوباما) پایه‌گذار داعش است.»

ترامپ دوباره تکرار کرد: «او پایه‌گذار داعش است. درست؟ پایه‌گذار شخص اوست. او داعش را ایجاد کرد.»

وی سپس به رقیبش هیلاری کلینتون حمله کرد و گفت: «من می خواهم بگویم که پایه‌گذار مشترک (داعش) این هیلاری کلینتون متقلب است.»

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیروز بابت اظهاراتش درباره توسل به سلاح گرم (برای جلوگیری از انتصاب قاضی های لیبرال در دیوان عالی آمریکا توسط هیلاری کلینتون) موجی از انتقادات جدید را بر ضد خود برانگیخت.

وی در جمع هوادارانش در کارولینای شمالی گفته بود در صورتی که هیلاری کلینتون به ریاست جمهوری انتخاب شود ممکن است قاضی‌هایی را در دیوان عالی منصوب کند که اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا را که در مورد حق حمل سلاح است، لغو کنند.

وی سپس افزود: «اگر او (هیلاری کلینتون) امکان انتخاب این قضات را داشته باشد، دوستان، شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. شاید فقط حامیان و طرفداران سلاح گرم که از اصلاحیه دوم قانون اساسی حمایت می کنند، بتوانند سد راه وی شوند، هر چند در این باره هم اطمینان ندارم.»

بسیاری از روزنامه‌ها این اظهارات او را «تحریک به خشونت» توصیف کردند و هیلاری کلینتون گفت ترامپ «از حد و مرز گذشته است.»

بخش اعظم نظام حاکم بر آمریکا توام با تقلب، مطبوعات است

ترامپ همچنین شب گذشته در تجمع انتخاباتی در جمع هوادارانش در شهر آبینگتون در ایالت ویرجینیا در آمریکا گفت: «تقلب در این نظام (حاکم در آمریکا) وجود دارد.

بخش اعظم این نظام تؤام با تقلب، مطبوعات است زیرا مطبوعات می تواند یک ماجرای کوچک را به ماجرایی بزرگ تبدیل کند. این اتفاق در آمریکا بسیار بسیار زیاد رخ می دهد. در این خصوص باید به نکته دیگری هم اشاره کنم. ما باید از مسائل زیادی در آمریکا محافظت کنیم. ما باید از متمم دوم قانون اساسی (حق حمل سلاح) محافظت کنیم که حملات زیادی به آن می شود.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش درباره هیلاری کلینتون گفت: باید به سی و سه هزار پیام الکترونیکی گم شده او (هیلاری) توجه داشت. این وضع تأسف آور است. باید تکلیف این سی و سه هزار ایمیل مشخص شود. او می گوید این پیامها، پیامهای شخصی بوده است.اما چگونه ممکن است سی و سه هزار نامه الکترونیکی درباره کلاسهای یوگا بوده باشد! یوگا اینقدر مهم است؟ (با کنایه و تمسخر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ض
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۰
سر و ته شون یك كرباسن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها