پادشاه سعودی در نامه‌ای محرمانه به وزیر کار و توسعه اجتماعی و دیگر مسؤولان ارشد، توصیه‌های را برای جبران رسوایی اخیر اخراج هزاران کارگر آسیایی و گرسنگی و بلاتکلیفی آنها در این کشور مطرح کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۹۲
دستور فوری شاه عربستان برای جبران یک رسوایی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "سلمان بن عبدالعزیز" در این نامه با اذعان به بحران مالی شرکتهای مرتبط با دولت سعودی و پرداخت نشدن حقوق کارگران، بر لزوم تأمین بودجه لازم جهت پرداخت حقوق آنان تأکید کرده است.

پادشاه عربستان همچنین بر ضرورت حل فوری مشکل اسکان و کمک مالی و ارائه خدمات بهداشتی به کارگران تأکید کرده است؛ بحران اخراج هزاران کارگر خارجی وبلاتکلیفی و سرکردانی آنان، طی روزهای گذشته سوژه خبری بسیاری از رسانه‌ها شده است.

پادشاه عربستان برای رهایی از بحران کارگران ناراضی و سرگردان در این کشور، به خطوط هوایی توصیه کرده است به کارگران مذکور برای خروج از این کشور کمک کنند و هزینه این امر نیز از طریق شرکتهای مرتبط تأمین شود. سلمان به وزارت کشور و ادارۀ گذرنامه نیز توصیه کرده است که به سرعت گذرنامه و ویزای افرادی را که خواستار خروج از این کشور هستند، صادر کنند.

سلمان دستور داده است که صد میلیون ریال (سعودی) از سوی وزارت دارایی در اختیار مؤسسه مالی عربی سعودی قرار بگیرد تا هزینه‌های این فعالیتها تأمین شود.

پادشاه عربستان در این نامۀ محرمانه درخواست کرده است که وزارت کشور با سفیر هند و دیگر کشورهایی که کارگران آنان در عربستان سرگردان شده اند تماس بگیرد و آنان را از اقدامات دولت سعودی مطلع کند. و همچنین تلاش شود تا اینگونه اعلام شود که مشکلات به وجود آمده فقط مربوط به عده‌ای از کارگران خارجی فعال در بخش خصوصی بوده است.

طی هفته‌های اخیر، هزاران کارگر آسیایی که بیشتر آنان فیلیپینی و هندی هستند به دلیل اخراج از کار و دریافت نکردن حقوق و نداشتن محل سکونت و آب و غذا، در عربستان سرگردان شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
مرگ بر سعودی

نیازمندی ها