گزارشی از گاف بی بی سی در ماجرای شهرام امیری

رودستی که "سیا" از ایران خورد

بی‌بی‌سی فارسی رسانه دولتی انگلیس در نخستین گام با برقراری ارتباط با خانواده شهرام امیری، سعی در ایجاد فضای عاطفی در این زمینه و القاء موضوع کذب و نخ‌نما‌شده نقض حقوق بشر در ایران بواسطه اعدام یک فرد جاسوس داشت.اما با گذشت دو روز از انتشار خبر اعدام فرد مزبور، خط خبری رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی در این باره تغییر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۶۹
رودستی که "سیا" از ایران خورد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان ، در نخستین ساعات انتشار خبر اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی و افشاء اسرار نظام در نزد دشمنان، شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه از جمله بی بی سی فارسی و صدای آمریکا تلاش داشتند این ماجرا را به مسائل حقوق بشری نسبت دهند و از این طریق در راستای منافع قدرت های استکباری اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازند.

گزارش میزان از گاف


ایجاد فضای عاطفی برای اعدام یک جاسوس!/ او یک پژوهشگر بود!

بی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلیس در نخستین گام با برقراری ارتباط با خانواده شهرام امیری، سعی در ایجاد فضای عاطفی در این زمینه و القاء موضوع کذب و نخ‌نما‌شده نقض حقوق بشر در ایران بواسطه اعدام یک فرد جاسوس داشت. صدای آمریکا و سایر رسانه‌های معاند نیز در نخستین ساعات انتشار خبر اعدام شهرام امیری همین خط را پیگیری کردند و تلاش داشتند با پیوند زدن اعدام این فرد جاسوس با ماجرای اعدام شدگان گروهک تکفیری – تروریستی توحید و جهاد، یک جو تهاجم گونه حقوق بشری را علیه جمهوری اسلامی به راه بیندازند.

تغییر تاکتیک ناگهانی رسانه های معاند در مورد یک جاسوس/ رودستی که


تغییر تاکتیک ناگهانی بی بی سی/ او جاسوس سیا بود!

اما با گذشت دو روز از انتشار خبر اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی، خط خبری رسانه‌های معاند در این باره تغییر کرد و حالا آن‌ها بر روی درز اطلاعات حساس و محرمانه‌ای مانور می‌دهند که شهرام امیری در اختیار دستگاه‌های جاسوسی بیگانه بویژه آمریکا قرار داده است. البته برخی کارشناسان برجسته سازی این خط خبری از سوی رسانه‌های معاند را در حد بلوف سیاسی و اطلاعاتی ارزیابی می‌کنند.

بی بی سی فارسی که در وادی امر، پیشقراول جوسازی حقوق بشری علیه ایران بواسطه اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی بود، حالا تلاش دارد تا افشای اطلاعات محرمانه ایران از جانب او برای دستگاه‌های جاسوسی غرب را برجسته سازد و چنین القاء کند که از این طریق یک شکست و شکاف اطلاعاتی نصیب ایران شده است.

این رسانه دولتی انگلیس، طی مصاحبه‌ای با مامور سابق ضد تروریسم سیا مدعی شده که شهرام امیری تنها موردی نیست که به درز اطلاعات هسته ای ایران مبادرت ورزیده است و این موضوع شامل فهرستی طولانی می‌شود.

فیلیپ جرالدی به بی بی سی فارسی گفته است که "من مطمئن هستم که این فهرستی طولانی می‌تواند باشد و تعدادی از دانشمندان، مهندسان و حتی مقامات نظامی ایران که از برنامه هسته‌ای خبر دارند برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، عربستان و ترکیه کار می‌کنند. این افراد به بیرون سفر می‌کنند و دستگاه‌های اطلاعاتی همیشه برای بهره‌برداری آماده هستند".

البته مامور سابق ضد تروریسم سیا در مصاحبه با بی بی سی فارسی به این نکته نیز اذعان کرده است که "سیا خبر پرداخت پنج میلیون دلار به آقای امیری را به خبرگزاری آسوشیتدپرس درز داد. این مبلغ برای کسی که اطلاعات کمی داشت پول زیادی بود".

نیویورک تایمز نیز همان خط خبری فوق‌الذکر را در پیش گرفته است و در خبری مدعی شده است، شهرام امیری پیش از ترک ایران برای سیا جاسوسی می‌کرد و سازمان سیا در سال 2009 و از بیم شناسایی وی توسط دستگاه های ایرانی تصمیم گرفت وی را به خارج از کشور منتقل کند.

ضرب شصت اطلاعاتی ایران به غربی ها

اما فارغ از پروپاگاندای متناقضی که رسانه‌های معاند در ماجرای بازداشت، محاکمه و مجازات شهرام امیری به جرم جاسوسی به راه انداخته‌اند و ناشی از استیصال آن‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی فرمان دهنده به آن‌ها است؛ نکته قابل تامل در رابطه با این ماجرا، ضرب شصت اطلاعاتی ایران به غربی ها است؛ موردی که جاسوس‌خانه‌های غرب بویژه نهادهای آمریکایی را در شوک فروبرده است و باعث شده است آن‌ها خطوط خبری متناقضی را برای دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای شان تجویز کنند.

گزارش میزان از گاف


روایت سخنگوی دستگاه قضا از رودست زدن دستگاه اطلاعاتی ایران به آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا دیروز در جریان نشست خبری خود با اشاره به تایید خبر اعدام شهرام امیری که اسرار درجه یک نظام را در اختیار دشمن(آمریکا) قرار می‌داد، گفت: یکی از رودست‌های مهمی که آمریکا از سیستم اطلاعاتی ما خورد درباره همین پرونده است؛ این فرد تصور نمی کرد سیستم اطلاعاتی ما بداند که چه می کند و چگونه به عربستان برده شد. سخنگوی دستگاه قضا این را هم گفت که در زمان خود این موضوع باز می‌شود که چگونه آمریکایی‌ها و سازمان سیا در این پرونده رودست خوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حق گو
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
اینكه یه جاسوس ،اطلاعات سری ما رو به دشمن داده، ضرب شصت اطلاعاتی ما به غربی ها است!
روح الله
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
نه غاقل خان /گفت بعدا میگه كه چه مشتی در حلق امریكا كردیم كه داره خفه میشه/بعدشم اگه ناراحتی برو گرین كارت یاكارد بگیر برو امریكا بیگانه پرست
دانشجوی ایرانی
-
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
بی بی سی فارسی كه سابقه اش در فساد و فحشا خراب است , حقوق بشر آنها همین بی بند و باری , حرام زاده گی است , دیگه كارنامه اعمال انسانهایی مثل پونه قدوسی , صادق صبا , نفیسه كوهنورد و غیره حسابی روشن است , مزدوری كه شاخ و دم ندارد , صدای امریكا هم كه توسط وزارت امور خارجه شیطان بزرگ امریكا هزینه اش تامین میشود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها