یک کارشناس امور خاورمیانه با اشاره به اینکه تاریخ مصرف داعش از سوی آمریکا به پایان رسیده ، گفت: بزودی داعش به سرنوشت القاعده دچار ودر انزوا قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۶
هانی زاده : تاریخ مصرف داعش برای امریکا تمام شده و باید به سرنوشت القاعده دچار شود

دکتر حسن هانی زاده در گفت وگو با جام جم آنلاین درخصوص اختلاف نظرهایی که اخیرا در داخل گروهک تروریستی داعش میان اعضای آن رخ داده است، اظهارداشت:از آنجا که داعش با هدف پیاده سازی سیاست های آمریکا و عربستان در منطقه بوجود آمده و هدفش نیز مقابله با کشورهایی است که با سیاست های آمریکا همسو نیستند ولی اکنون دریافته که بازیچه دست آمریکا قرارگرفته و لذا اختلاف نظرهایی درمیان رهبران این گروهک تروریستی در خصوص سیاست ها و عملکردشان در منطقه بوجود آمده است.بازخورد این اختلاف نظرها نیز انفجارهایی است که اکنون در اروپا شاهد هستیم .

وی افزود:در واقع گروهک تروریستی داعش دریافته که ابزار دست آمریکا شده، لذا دیگر سرخود عمل می کند.به همین خاطر این روزها داعش با دو رویکرد روبه رو است نخست اینکه با بازیگران بزرگ منطقه ای و فرا منطقه ای در حال مقابله است و دوم به دلیل ضعف فرماندهی ،اختلاف نظرهایی در میان اعضای آن بوجود آمده است که به نوعی حاکی از شورش در داخل این گروهک تروریستی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این امکان وجود دارد که داعش همانند سایر گروه های تروریستی دچار شکاف شود، گفت:داعش درحال تغییر سیاست های خود بوده ودر تلاش است از زیر چتر عربستان و آمریکا و حتی ابوبکرالبغدادی خارج شود.بزودی شکافی در میان اعضای داعش بوجود می آید و این شکاف حتی منجر به درگیری میان آنها خواهد شد.از این روست که می بینیم وضعیت فرماندهی داعش در سوریه و عراق دچار تزلزل شده است .

هانی زاده به سیاست های آمریکا در خصوص داعش نیز اشاره کرد و افزود:آمریکا در تلاش است اروپا را از تیررس حملات داعش در امان نگه دارد وهدف داعش فقط در منطقه خلاصه شود ، ولی از آنجا که داعش سلاحش را به سوی آمریکا و واروپا نشانه رفته است لذا آمریکا در صدد حذف این گروه تروریستی برآمده است. از نظر آمریکا دیگر تاریخ مصرف داعش به پایان رسیده و باید به سرنوشت القاعده دچار شود.

وی همچنین در خصوص ادامه حملات داعش به اروپا گفت:شواهد وتجربه نشان می دهد که داعش حملات خود را به اروپا ادامه داده و آسیب جدی به امنیت اروپا وارد خواهد ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها